مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفت‌و‌گو با ایلنا، در خصوص قیمت مرغ در بازار پس از پشت سر گذاشتن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: قیمت مرغ پس از تاسوعا تنها ۱۰۰ تومان کاهش یافت و در حال حاضر با قیمت ۷۱۰۰ تومان در خرده فروشی ها معامله می‌شود.

وی افزود: هر کیلو مرغ زنده درب مرغ داری ۴ هزار و ۵۰۰تومان، درب کشتارگاه ۶هزار و ۳۰۰ تومان، در واحد های صنفی ۶ هزار و ۵۵۰ تومان و در خرده فروشی ها ۷هزار و ۱۰۰ تومان توزیع شده است.

یوسف خانی در رابطه با اقلام دیگر فروش مرغ خاطر نشان کرد: هر کیلو ران مرغ با کمر ۶ هزار و ۲۰۰ تومان، ران مرغ بدون کمر ۷ هزار و ۱۰۰ تومان، سینه با کتف هر کیلو ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، سینه بدون کتف ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان و فیله مرغ ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با اذعان بر اینکه بازار ماهی سیر ثابتی را دراین چند ماه اخیر طی کرده است، تصریح کرد: قیمت ماهی در این چند ماه تغییری نداشته و ماهی های پر مصرفی مانند قزل آلا با همان قیمت ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان و ماهی سفید ۲۲ هزار تومان خرید و فروش شده است.

یوسف خانی در پایان در واکنش به این خبر که قیمت ها رو به فزونی خواهد گذاشت، تاکید کرد: هیچ افزایش قیمتی دراین ماه نخواهیم داشت و امکان کاهش مجدد قیمت‌ها به خاطر افزونی عرضه نسبت به تقاضا پیش بینی شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.