از منظر ضعف و قدرت پرایس اکشنی در این 10 ماه بازار نزولی قدرت‌ها در ریزش و ضعف‌ها در صعود‌ها بوده (چه از منظر مقدار برگشت چه از منظر زاویه)، تنها از ابتدای سال 1400 نمودار با کمی ضعف ریزش داشت که آن هم به دلیل عدم‌تقارن دامنه نوسان بوده و نه ضعیف شدن طرف عرضه.

حال طبق قانون اول پرایس‌اکشن تا زمانی که ضعفی در روند مشاهده نکنیم انتظار ادامه روند قبلی را داریم که بازار نیز در حال اجرای همین سناریو است.

از طرفی یک دستور‌العمل پرتکرار (نه قانون) در تئوری امواج نئوویو داریم که هرگاه حرکت پسا الگویی شکل بگیرد شاخص قیمتی از اصلاح تا محدوده موج 4 از یک درجه پایین‌تر ادامه می‌یابد تا در آن ناحیه به اصطلاح یک سطح تقاضایی پیدا کند و بتواند مقداری از ریزش‌ها را پس بگیرد یا یک روند انگیزشی جدید شروع کند. البته با توجه به مفروضات بنیادی فعلا شروع یک روند انگیزشی دور از ذهن بوده و سطح مذکور روی چارت محدوده 26500 واحدی است.

از طرفی با رجوع به مقدار اندازه گام‌های حرکتی که در حافظه تاریخی موثر بازار ملاحظه می‌شود (گام‌های نزولی آبی رنگ) می‌بینیم که مقدار متوسط اندازه حرکت هر گام 13 الی 14 درصد است که محدوده مورد‌نظر برای اتمام گام نزولی فعلی را همان محدوده 26500 واحد نشان می‌دهد.