اگرچه بازار سرمایه وضعیت خوبی ندارد ولی اکثر نمادهای سیمانی به جای اصلاح قیمتی وارد اصلاح زمانی شدند. البته دامنه نوسان نامتقارن و حجم مبنا باعث شده است که تشخیص اصلاح زمانی از اصلاح قیمتی بسیار دشوار باشد. سرمایه‌گذارانی که توان تحمل ریسک نقد شوندگی را دارند، نمادهای این صنعت را در لیست بررسی‌های خود قرار داده‌اند. یکی از عوامل توجه برخی فعالان بازار به این صنعت، قطع نشدن میانگین متحرک 50 روزه بعد از ریزش‌های 8 ماه گذشته بازار است. البته توجه سرمایه‌گذاران به صنعت سیمان هنوز بالقوه است و تقاضا برای خرید نمادهای این گروه هنوز کم است. در حال حاضر شاخص صنعت سیمان با میانگین متحرک 50 روزه درگیر است، در صورت شکسته شدن این محدوده به سمت پایین، باقیمانده سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز که تا کنون صبر کرده بودند از بازار خارج خواهند شد و یک فشار فروش هیجانی به این صنعت وارد می‌کنند. میانگین‌های متحرک در دوره‌های زمانی متفاوت، یک ابزار تعقیب‌کننده محسوب می‌شوند، چون این اندیکاتور دنباله‌رو‌ اطلاعات است. بنابراین باید این موضوع را همیشه در ذهن داشت که به هیچ عنوان نمی‌توان از میانگین‌های متحرک برای پیش‌بینی آینده بازار استفاده کرد. بیشترین کاربرد میانگین‌های متحرک استفاده از آنها به عنوان سطوح حمایتی و مقاومتی است.

شاخص صنعت سیمان در درون ابر ایچیموکو قرار دارد و این موضوع بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران را در تصمیم‌گیری نشان می‌دهد. در این وضعیت سهامداران نماهای سیمانی در سرمایه‌گذاری خود دچار تردید شده‌اند و همچنین کسانی که می‌خواهند برای سرمایه‌گذاری این صنعت را انتخاب کنند، ممکن است در تصمیم خود تجدید نظر کنند. در حالت کلی بازار برای ورود به صنعت سیمان یا خروج از آن در یک حالت بی‌تصمیمی قرار دارد. ابر کوموی آینده و همچنین شیب منفی سنکوی A و همچنین سنکوی B احتمال حرکت نزولی را در روزهای آتی زیاد می‌کند.  ابر ایچیموکو مجموعه‌ای از شاخص‌های تکنیکال است که سطوح حمایت و مقاومت و همچنین حرکت و جهت‌گیری بازار را نشان می‌دهد. ابزار ایچیموکو این کار را با گرفتن چندین میانگین و رسم آنها روی نمودار انجام می‌دهد. همچنین از این ارقام برای محاسبه «ابری» استفاده می‌کند که سعی در پیش‌بینی محل حمایت یا مقاومت در آینده دارد. اگرچه این ابزار در نگاه اول پیچیده به نظر می‌رسد، اما افرادی که با چگونگی خواندن نمودار آشنا هستند، معمولا می‌توانند با استفاده از آن، تحلیل‌های خوبی از آینده بازار داشته باشند.‌ ابر قسمت اصلی شاخص است. وقتی قیمت زیر ابر است روند نزولی است. وقتی قیمت بالاتر از ابر باشد، روند صعودی است و هنگامی که قیمت درون ابر قرار دارد بازار در حالت بی‌تصمیمی قرار دارد.

روند نزولی بسیار فرسایشی شده و بسیاری از سرمایه‌گذاران حاضر در بازار ممکن است دیگر فروشنده سهام خود در این قیمت‌ها نباشند، بعضی از نمادهای صنعت سیمان هم در وضعیت بنیادی مناسبی قرار دارند، از طرفی احتمال ریزش بیشتر شاخص در صورت افزایش حجم معاملات از سوی برخی از شاخص‌های تکنیکال کم است. ولی با توجه به شرایط بازار رخ دادن سناریوی افزایشی نیز زیاد نیست و پیش‌بینی می‌شود صنعت سیمان همچنان در روندی خنثی و کسل‌کننده به مسیر خود ادامه دهد. هنوز روند نزولی در میان‌مدت و کوتاه‌مدت ادامه دارد، اگر چه از شتاب آن کم شده و صنعت سیمان تقریبا روندی خنثی را در پیش گرفته است. ضمن اینکه بی‌اعتمادی نسبت به بازار سرمایه باعث شده پول‌های سرگردان، به این بازار وارد نشوند. مصوبات و دستورالعمل‌های خاص بازار سرمایه ایران، از جمله دامنه نوسان نامتقارن ریسکی مضاعف را به سرمایه‌گذاران وارد کرد و باعث افزایش ریسک نقد شوندگی شد. بنابراین واکنش منفی به یکی از سطوح مقاومتی می‌تواند آغازگر مرحله اول سناریوی کاهش قیمت‌ها باشد. باید توجه داشت که از محدوده‌های فعلی نیز احتمال حرکت در فاز اول کاهش قیمت‌ها نیز وجود دارد.  

هدف پرده اول از سناریوی ریزش قیمت‌ها، محدوده 8 هزار و 300 واحد است که البته در این فاز، محدوده‌های میانگین متحرک 90، 120، 150 و 200 روزه می‌تواند نقش حمایتی بسیار خوبی بازی کند. همچنین سطوح 10 هزار و 500 واحد و 9 هزار و 400 واحد به عنوان مناطق حمایتی، می‌توانند مشکلاتی را برای مسیر نزولی ایجاد کنند. حمایت‌ها در پرده اول ریزش قیمت‌ها بسیار قدرتمند هستند، بنابراین یا عبور از آنها زمان زیادی خواهد برد یا اصلا این فاز تکمیل نخواهد شد. هدف برای فاز دوم ریزش قیمت‌ها محدوده 6 هزار واحد است که نواحی 7 هزار و 500 واحد و 6 هزار و 850 واحد می‌تواند از رسیدن به این محدوده جلوگیری کند. احتمال رخ دادن مرحله دوم از سناریوی کاهشی کم است. در صورتی که بازار به شرایط عادی خود برگردد، احتمال افزایش شاخص صنعت سیمان از بسیاری از صنایع بیشتر است. به هر ترتیب در مرحله اول از سناریوی افزایشی، شاخص صنعت سیمان با هدف 14 هزار واحد، مقاومت 12 هزار و 500 واحد را پشت سر می‌گذارد. در مرحله بعد شاخص صنعت سیمان به دنبال فتح قله‌های بالاتر از سقف تاریخی خود، مانند سطح 20 هزار واحد است که در این مسیر دو مقاومت 15 هزار و 500 واحد و 16 هزار و 500 واحد را باید به سمت بالا بشکند. احتمال رخ دادن این مرحله از سناریوی افزایشی در کوتاه‌مدت کم است.