همچنین افزایش حجم معاملات این گروه در روند صعودی اخیر و کاهش حجم معاملات در روند کاهشی پس از آن نشانه‌ای از تمایل سهامداران به رشد بیشتر است زیرا با افزایش قیمت پول بیشتری وارد گروه شده و با کاهش قیمت، پولی در مقایسه با ورود آن خارج نشده است و این نشانه‌ای مثبت در نظر گرفته می‌شود اما طبیعتا در صورت افت شاخص کل این گروه هم وارد اصلاح خواهد شد.

سهم رانفور:  سهم رانفور در یک روند صعودی بلندمدت بود که این روند از مهرماه 92 شروع شد و در اواسط مرداد 99 به پایان رسید. در این روند حدود 5 هزار درصد قیمت سهم رشد کرد و بعد از آن وارد یک روند نزولی شدید شد که تا اوایل مهر ماه 99 حدود 55 درصد قیمت سهم اصلاح شد. همان‌طور که در تصویر مشخص شده شاخص در یک ترند صعودی است که با حمایت خط روند در حال حرکت است اکنون نیز مجددا به حمایت خط روند رسیده است و همچنین قیمت 23233 ریال  فیبوی 5/ 0 نیز است.

از طرفی شاهد واگرایی مثبت در اندیکاتور macd نیز هستیم که نشانه‌ای از اتمام اصلاح است. برای خرید می‌توان منتظر ماند تا مقاومت 26200 ریال شکسته شود و قیمت بالای این رقم تثبیت شود و پس از آن اقدام به ورود کرد. برای خرید کم‌ریسک‌تر باید منتظر شکست خط روند نزولی بود. در این معامله می‌توان خط روند حمایتی را به عنوان حد ضرر در نظر گرفت. هدف این صعود نیز می‌تواند 38هزار تا 4هزار ریال باشد.