در اصلاح‌ها این شاخص سریع‌تر از صعود حرکت می‌کند. با رسیدن شاخص به سقف کانال دو ساله وارد فاز اصلاحی بسیار شدیدی شده است (حدودا ۲۶ درصد از سقف ریزش داشته) که حتی به خط وسط کانال هم واکنش مثبت و برگشتی نشان نداده است. با توجه به وضعیت کلی بازار که نگرانی در بین فعالان بازار مشهود است به نظر می‌رسد باید منتظر حمایت در فیبوی ۶/ ۲۳ درصد یعنی محدوده ۳۶۸۴۰۸ واحدی باشیم. در صورت از دست دادن این محدوده حمایت بعدی که بسیار مهم تلقی می‌شود محدوده ۳۴۰هزار واحدی است.

ذکر این نکته ضروری است در بررسی اندیکاتوری شاخص هم‌وزن، اگر به شاخص قدرت نسبی (RSI) نگاه کنیم، این شاخص به محدوده ۶/ ۱۸ رسیده است که کف تاریخی این شاخص ۴/ ۱۵ بوده است. به نظر با توجه به اشباع فروش بی‌سابقه در این محدوده می‌توان به برگشت این شاخص از محدوده‌های ذکر شده امیدوار بود.

اگر بخواهیم در مورد کلیت بازار و صنایع پیشرو هم صحبت کنیم، به نظر هنوز گام اصلاحی این صنایع مانند صنعت فلزات اساسی و پتروشیمی تکمیل نشده است. به دلیل رشد نرخ دلار، اصلاح قیمتی و زمانی این صنایع کند است. در صورت شروع فاز اصلاحی در دلار شاید شاهد اصلاح در این گرو‌ها تا ۲۰ تا ۳۰ درصد باشیم.