گروه بین‌الملل- پس از آن که آلمان احتمال ارائه برنامه برای مهار بحران بدهی‌های اروپا را ناچیز دانست، دیروز، سه‌شنبه قیمت نفت کاهش یافت و به حدود بشکه‌ای ۸۶ دلار رسید.

در معاملات الکترونیکی بورس نیویورک بهای نفت خام برای تحویل در ماه نوامبر ۲۴ سنت کاهش یافت و به ۱۴/۸۶ دلار در هر بشکه رسید. در پایان معاملات روز دوشنبه ارزش قراردادها با ۴۲ سنت کاهش در رقم ۳۸/۸۶ دلار ثابت شد. قیمت نفت نسبت به سطح ۷۵ دلار دو هفته گذشته افزایش یافته است، زیرا سرمایه‌گذاران اطمینان داشتند رهبران اروپا به زودی برنامه‌ای را ارائه خواهند کرد که از گسترش تعویق احتمالی بازپرداخت بدهی‌های یونان جلوگیری می‌کند. اما روز دوشنبه ولفگانگ شویبله،وزیر دارایی آلمان، احتمال دستیابی به راه‌حلی جامع برای بحران بدهی‌ها را در نشست آخر هفته رهبران اروپا اندک دانست. درپی انتشار این خبر، روز دوشنبه شاخص میانگین صنعتی داوجونز ۱/۲ درصد سقوط کرد و دیروز نیز بازارهای سهام آسیا دچار کاهش شدند.

در عین حال دیروز در لندن، نفت خام برنت برای تحویل در ماه دسامبر ۲۰ سنت رشد کرد و ۳۶/۱۱۰ دلار در هر بشکه معامله شد. این درحالی است که معامله‌گران جدیدترین آمار اقتصادی چین را بررسی کردند. تولید ناخالص داخلی این کشور در فصل سوم ۱/۹ درصد رشد کرده که کندترین آهنگ رشد ظرف دو سال گذشته است. در دیگر معاملات بورس نیویورک، بنزین گالنی ۷۲/۲ دلار معامله شد و قیمت گاز طبیعی به ۶۹/۳ دلار در هر ۱۰۰۰ فوت مکعب رسید.