24شهید در عملیات 12مهر اسرائیل

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی پنج‌شنبه‌شب (۱۲مهرماه) مناطقی از جنوب پایتخت لبنان را به‌شدت بمباران کردند. شبکه۱۴ رژیم صهیونیستی بامداد جمعه ادعا کرد که هدف از بمباران شدید حومه جنوبی بیروت، ترور سیدهاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله بوده است. این حملات پس از آن صورت گرفت که بسیاری از تحلیلگران، صفی‌الدین را جانشین احتمالی سیدحسن نصرالله دبیرکل فقید این گروه اعلام کردند.

شفقنا نیز به نقل از «عرب۴۸» نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای ادعا کرد: «اکنون می‌توان خبر اقدام سه هفته پیش ارتش در ترور هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله و علی حسین هزیمه فرمانده ستاد اطلاعات در کنار دیگر فرماندهان این گروه را تایید کرد.» طبق این بیانیه، «جنگنده‌های ارتش اسرائیل طبق اطلاعات دستگاه‌های امنیتی به مقر فرماندهی اطلاعات حزب‌الله در زیرزمین در منطقه ضاحیه بیروت حمله کردند.» ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: «هنگام این حمله، بیش از ۲۵عضو ارشد حزب‌الله حضور داشتند از جمله صائب عیاش مسوول مونتاژ هوایی در فرماندهی ستاد اطلاعات حزب‌الله و محمود محمد شاهین مسوول اطلاعات این گروه در سوریه.» ارتش اسرائیل گفت: «صفی‌الدین عضو مجلس شورا بود که بالاترین مرکز تصمیم‌گیری سیاسی و نظامی در حزب‌الله و مسوول اتخاذ تصمیمات و سیاست‌های جنبش است، وی پسرخاله نصرالله بود که تاثیر پررنگی بر تصمیم‌گیری‌های حزب در موضوعات مختلف به هنگام غیبت نصرالله از لبنان داشت.»

مروری بر فعالیت‌های صفی‌الدین

صفی‌الدین از زمان تاسیس حزب‌الله لبنان در سال۱۹۸۲م عضو این حزب بود و از سال۱۹۹۴م، ریاست شورای اجرایی حزب‌الله را بر عهده داشت. از ‌این ‌رو، بر فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی حزب‌الله نظارت داشت. وی در سال۲۰۱۷ در فهرست تحریم‌های ایالات متحده آمریکا قرار گرفته بود. وی پسرخاله شهید سید حسن نصرالله بود که در سال۱۹۶۴ در جنوب لبنان در خانواده‌ای سرشناس به دنیا آمد. او در دهه۱۹۸۰ به همراه خویشاوند خود سیدحسن نصرالله برای تحصیل علوم دینی راهی شهر قم شد.

در سال۱۹۸۳ با دختر محمدعلی الامین از اعضای شورای قانون‌گذاری شورای اسلامی شیعیان لبنان ازدواج کرد. در سال۱۹۹۴، نصرالله، هاشم صفی‌الدین را به‌عنوان رئیس منطقه بیروت حزب‌الله منصوب کرد. او سپس در سال۱۹۹۵ ریاست شورای جهاد را که مسوول فعالیت‌های نظامی حزب‌الله بود، بر عهده گرفت. در سال۱۹۹۸، صفی‌الدین به‌عنوان مسوول شورای اجرایی ارتقا یافت. پسر سیدهاشم، رضا صفی‌الدین داماد سردار شهید قاسم سلیمانی است. برادر او عبدالله صفی‌الدین نیز نماینده حزب‌الله در ایران است.

آخرین خبرها از لبنان

درحالی‌که تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی به لبنان وارد سی‌ودومین روز شده است، منابع خبری از بمباران اطراف چند بیمارستان و مدرسه و شهادت و زخمی شدن ده‌ها لبنانی در این حملات خبر می‌دهند. به گزارش «ایسنا» به نظر می‌رسد تجاوز رژیم صهیونیستی، مشابه آنچه در نوار غزه رخ داد، اکنون بخش بهداشت و درمان لبنان را هدف قرار داده است. رئیس سندیکای پزشکان لبنان اعلام کرد: «بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی، پنج بیمارستان از کار افتاده و ۲۲بیمارستان نیز دچار آسیب جزئی شده‌اند.» به گزارش «ایسنا» به نقل از العربی الجدید، وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که اشغالگران اطراف بیمارستان «حریری» در ضاحیه جنوبی بیروت را بمباران کردند.

اشغالگران همچنین در حمله به محله حاره حریک اطراف بیمارستان «بهمن» را بمباران کردند و این حملات منجر به آسیب به بخش‌هایی از این بیمارستان شد. علاوه بر این، اسرائیل مناطقی مانند «النبطیه»، «الجنوب»، «بعلبک الهرمل»، «المعالی»، «کسار الزعتر»، «عربصالیم»، «صریفا»، «الطیبه» و «وادی برغز» و شهرک «الخیام» و غیره را بمباران کرد که چندین شهید و زخمی بر جا گذاشت. حزب‌الله لبنان نیز در واکنش به این جنایات، حملات متعددی را به نقاط مختلف اراضی فلسطین اشغالی انجام داد. این حملات منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است. حملات حزب‌الله لبنان به کابوسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده که چند ماهی است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند. به گزارش «ایسنا» رسانه‌ها دیروز چهارشنبه از شلیک موشک‌هایی به سمت تل‌آویو و مرکز اراضی اشغالی خبر دادند. حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد به پایگاهی در حومه تل‌آویو حمله کرد. رسانه‌های عبری نیز گزارش دادند: آژیرهای خطر در تل‌آویو و اطراف آن و در جنوب شرقی حیفا به صدا درآمدند و شلیک موشک‌ها به سمت اصبع الجلیل رصد شد.