اعتراف سنگین  رسانه‌های عبری درباره ایران/نتانیاهو به وحشت افتاد

رژیم صهیونیستی به دلیل ترس از پاسخ ایران به حمله تروریستی علیه بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، در وضعیت اضطرای و نگرانی به‌سر می‌برد.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» اذعان کرد که ایران اگرچه هنوز یک پهپاد هم در واکنش به هدف قرار دادن کنسولگری خود ارسال نکرده ، اما در جنگ روانی دستاوردی را رقم زده است.

این روزنامه در گزارشی به قلم «یوسی یهوشع» تحلیلگر امور نظامی خود فاش کرد که فضای ترس و وحشت بر اراضی اشغالی حاکم است، زیرا «اسرائیلی‌ها سردرگم هستند که آیا ابتدا باید به شبکه‌های مواد غذایی حمله کنند یا دستگاه‌های خودپرداز.»

این تحلیلگر اسرائیلی با اشاره به شتاب شهرک‌نشینان برای خرید ژنراتور از ترس قطعی برق برای دوره های طولانی در صورت گسترش جنگ، افزود: «فروشندگان ژنراتور سود خوبی به جیب می‌زنند.»

این روزنامه درباره ترس و واهمه شهرک‌نشینان افزود: آن‌ها شروع به اعمال فشار به مقامات محلی برای باز کردن پناهگاه‌ها کرده‌اند. این روزنامه همچنین تاکید می‌کند که تهران در واکنش به هدف قرار دادن کنسولگری خود نظاره‌گر و بی‌تفاوت نخواهد ماند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
0 seconds of 26 secondsVolume 90%
 
 
 
 
 

بحران اطلاعاتی بی‌سابقه

یدیعوت آحرونوت توضیح داد که ترس شهرک نشینان ناشی از این واقعیت می‌شود که واحد اطلاعاتی ارتش صهیونیستی از بدترین بحران در تاریخ خود رنج می‌برد.

این روزنامه ادامه داد: پس از ارزیابی نادرست درباره حمله گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، اعتماد مردم به واحد اطلاعاتی کاملا از  دست رفته است.

همچنین «عمیت ساعر» رئیس تیپ تحقیقات در سازمان اطلاعات نظامی ارتش رژیم اسرائیل (امان) روز پنجشنبه با برعهده گرفتن مسئولیت شکست اطلاعاتی این رژیم در حمله حماس در روز ۷ اکتبر، از سمت خود استعفا کرد.

طبق گزارش خبرگزاری سما، این دومین استعفاء در تیپ تحقیقاتی امان طی چند ماه اخیر است.

رسانه های اسرائیلی تصریح کردند که سرتیپ ساعر عالی‌ترین افسر صهیونیستی است که تاکنون در بین مسئولان شکست‌ها و ناکامی‌ها در جنگ غزه به ماموریت خود پایان داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.