خبرنگار فلسطینی در ادامه گفت: رسانه‌های رژیم صهیونیستی بدون ارائه جزئیات گزارش دادند که این پهپاد «جایی» را هدف قرار داد که این اقدام غیرعادی و بر خلاف رویه معمول این رسانه‌ها در پوشش تحولات است. برخی وب‌سایت‌ها تصاویری از ده‌ها سرباز ارتش رژیم صهیونیستی را منتشر کردند که در حال کمک به انتقال زخمی‌ها بودند، در این رابطه سوال‌هایی درباره اینکه آنها چگونه به این سرعت خود را به منطقه‌ای غیرمسکونی در حدفاصل بنیامینا و منطقه دره «عاره» رساندند، مطرح می‌شود. برخی شاهدان عینی اظهار کردند: این اتفاق در محل خاصی اتفاق افتاد و با وجود تمام تصاویری که در حال انتشار هستند، آنها نمی‌خواهند اطلاعاتی درباره این مکان منتشر کنند. روزنامه عبری «معاریو» نوشت: حمله پهپادی به پایگاه گولانی در جنوب حیفا در واقع یک فاجعه و اتفاقی تلخ و ناراحت‌کننده و مشکل‌ساز برای ارتش اسرائیل است.

این روزنامه نوشت: این حمله پهپادی چالش‌های پیچیده‌ای را که حزب‌الله در مقابل سامانه‌های پدافند هوایی ایجاد کرد، نشان می‌دهد و لازم است اسرائیل با این چالش جدید مقابله کند. معاریو نوشت: شانس رهگیری پهپاد بسیار کمتر از رهگیری موشک‌ها است؛ به همین دلیل حزب‌الله این سلاح را انتخاب کرد و ارتش اسرائیل باید برای سرنگونی پهپادها عمل کند. همچنین روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» در عنوان اصلی خود نوشت: «حمله به پایگاه گولانی در جنوب حیفا، فاجعه پهپادی.» دنیل هاگاری سخنگوی این ارتش در بیانیه‌ای اظهار کرد: شب یکشنبه یک فروند پهپاد حزب‌الله به پایگاه نظامی در نزدیکی بنیامینا حمله کرد. در پی این حمله تمامی زخمی‌ها به بیمارستان منتقل و پیامی برای خانواده‌های آنها ارسال شد. این عملیات به‌عنوان مرگبارترین عملیات علیه ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ توصیف شد. یک منبع عالی رتبه در حزب‌الله به الجزیره گفت: عملیات بنیامینا با یک اسکادران از پهپادهای هجومی انجام شد.

«هلن کوپر» هم در گزارش ۱۳اکتبر در نیویورک تایمز نوشت، پنتاگون روز یکشنبه اعلام کرد که ایالات متحده یک سامانه دفاع موشکی پیشرفته «تاد» را به همراه حدود ۱۰۰نیروی آمریکایی برای بهره‌برداری از آن به اسرائیل می‌فرستد. این اولین اعزام نیروهای آمریکایی به اسرائیل از زمان حملات حماس در ۷اکتبر۲۰۲۳ است. این اقدام، نظامیان آمریکایی را به جنگ گسترده در خاورمیانه نزدیک می‌کند. این اقدام پس از پرتاب حدود ۲۰۰موشک توسط ایران در یکم اکتبر و زمانی انجام می‌شود که اسرائیل در حال برنامه ریزی برای حمله تلافی‌جویانه خود است.

وقتی از بایدن در روز یکشنبه درباره آن سوال شد، ادعا کرد که به پنتاگون دستور داده است که این سیستم را «برای دفاع از اسرائیل» مستقر کند. ژنرال رایدر، سخنگوی پنتاگون، در بیانیه خود گفت که این «سیستم دفاع هوایی یکپارچه اسرائیل را تقویت می‌کند.» در این بیانیه آمده است: «این اقدام بر تعهد سنگین آمریکا به دفاع از اسرائیل و دفاع از آمریکایی‌ها در اسرائیل در برابر هرگونه حمله موشکی بالستیکی توسط ایران تاکید می‌کند.» یک مقام ارشد ارتش آمریکا روز یکشنبه گفت که رساندن سیستم جدید و نیروهای لازم به اسرائیل حداقل یک هفته زمان می‌برد.

اواخر ماه گذشته، پنتاگون گفت که با تشدید حملات اسرائیل به حزب‌الله لبنان، «چند هزار» سرباز آمریکایی را به خاورمیانه خواهد فرستاد و یکی از مقامات این رقم را بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰نفر اعلام کرد. ایالات متحده همچنین هفته‌ها پس از حملات ۷اکتبر۲۰۲۳، یک فروند «تاد» را به همراه سایر سامانه‌های دفاع هوایی به منطقه فرستاد. چندین مقام پنتاگون در هفته‌های اخیر ابراز نگرانی کرده‌اند که اسرائیل کمپین تهاجمی فزاینده‌ای را علیه حزب‌الله لبنان به راه انداخته است، زیرا می‌دانند که ناوهای جنگی آمریکایی و ده‌ها هواپیمای تهاجمی آماده کمک برای مقابله با هرگونه واکنش ایران هستند.