به گزارش «ایسنا» به نقل از المیادین، شیخ نعیم قاسم در ابتدای سخنانش گفت: «همه تلاش می‌کنند تا بر ما فشار بیاورند که بترسیم یا نگران شویم؛ اما ما به آنها می‌گوییم که ما فرزندان سیدحسن نصرالله هرگز نمی‌ترسیم.» معاون دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد: «سیدحسن نصرالله میراثی مستحکم از مقاومت را که در جبهه‌ای گسترده امتداد می‌یابد، به جا گذاشت.» وی افزود: «طوفان‌الاقصی حادثه‌ای غیرعادی و استثنایی و آغاز تغییر چهره خاورمیانه است. این رویارویی عظیم و مبارک و مسیر درستی برای تغییر است.» وی همچنین تصریح کرد: «هدف رژیم اشغالگر پایان دادن کامل به مقاومت و نسل‌کشی ملت فلسطین بود.

جنایت‌های این رژیم در طول تاریخ بی‌مانند است. این جنگ نیست، این قتل و کشتن بشریت و ملت‌های آزاده است و همه اینها در چارچوب حمایت نامحدود آمریکا بوده است. آمریکا و بخشی از اروپا شریک تمام این اتفاقات است. مقاومت غزه یک مقاومت اسطوره‌ای است که قادر به پایداری بیشتر و بیشتر است. ملت فلسطین شکست نمی‌خورد و شایسته آزادی است. اگر حمایت آمریکا نبود تجاوز اسرائیل ظرف یک ماه متوقف می‌شد.» نعیم قاسم تاکید کرد: «لبنان هدف قرار گرفته و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بارها اعلام کرده که خواهان خاورمیانه جدید است. هدف از جبهه پشتیبانی کمک به غزه و دفاع از لبنان و ملت آن است. جبهه لبنان دشمن را دچار فرسایش کرد و ده‌ها هزار تن از شهرک‌نشینان را از شهرک‌هایشان خارج کرد. تاریخ ثابت کرده است که رژیم صهیونیستی خطری علیه منطقه و جهان است. اسرائیل به دنبال این است که تمام اطراف خود و کشورهای منطقه و ملت‌های آن را تسلیم سیاست‌های خود کند.»

معاون دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به عملیات‌های «وعده صادق۱ و ۲» گفت: «ایران خود تصمیم می‌گیرد که چگونه حمایت کند. ایران عزم خود را برای پشتیبانی از مقاومت ثابت کرده است. ایران حمایت بزرگی از فلسطین و مقاومت در لبنان کرد و این باعث افتخار آن است.» نعیم قاسم گفت: «تلفات نظامی دشمن در شمال زیاد است؛ اما آن را کتمان می‌کند. ما دشمن را در هر مکان و زمانی که براساس طرح نظامی درباره آن تصمیم بگیریم، هدف قرار می‌دهیم.» وی تاکید کرد: «یمن توانست تجارت اسرائیل را محدود کند و تحت محاصره قرار دهد و رژیم اشغالگر را با پهپادها تهدید کند. یمن خسارت‌های اقتصادی را به این رژیم وارد کرد. کمک‌های یمن بزرگ است و مقاومت عراق نیز کارهای زیادی به نفع فلسطین انجام داده است و می‌دهد.»

نعیم قاسم افزود: «ما تحرک سیاسی نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان تحت عنوان آتش‌بس را تایید می‌کنیم. قبل از آتش‌بس درباره هیچ چیزی نمی‌شود بحث کرد.» وی گفت: «ما به رهبری برادر بزرگمان نبیه بری اعتماد کامل داریم. او در نظر دبیرکل حزب‌الله و در نظر تمام حزب‌الله برادر بزرگ‌تر بوده است. حزب‌الله و جنبش امل در خوشی و سختی متحد هستند و چه کسی از فرزندان امام موسی صدر جز این انتظار دارد؟» معاون دبیرکل حزب‌الله گفت: «حمله به ضاحیه و البقاع و الجبل بسیار دردناک بود. اسرائیل اهداف خود را محقق نخواهد کرد و شکست خواهد خورد. دشمن متحمل تلفات بزرگ خواهد شد و چه بسا این تلفات مقدمه‌ پایان جنگ باشد.»