نتانیاهو: لاپید به شکل حیرت‌آوری تسلیم خواسته‌های حزب‌الله شد

نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت که با توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان همان کار را خواهد کرد که با توافق اسلو کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای بار دیگر به انتقاد از توافق غیر مستقیم این رژیم با لبنان بر سر ترسیم مرزهای دریایی پرداخت و آن را «تسلیم شدن حیرت آور در برابر لبنان» توصیف کرد.

رابرت مالی: ترجیح ما دیپلماسی با ایران است

به نوشته وبگاه القدس العربی، او به رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفت که «یائیر لاپید» نخست‌وزیر و «بنی گانتز» وزیر جنگ اسرائیل هیچ وقت به دنبال استخراج گاز از دریا نبودند، و اکنون در یک توافقی «مشکوک» و «حیرت آور» تسلیم حزب‌الله شده‌اند.

او در پاسخ به اینکه آیا در صورت نخست‌وزیر شدن، توافق با لبنان را لغو خواهد کرد، گفت: «با توافق گاز همان کار را خواهم کرد که با توافق اسلو کردم، که یک توافق تسلیم دیگر از سوی دولت چپگرا بود».

نتانیاهو علی‌رغم مخالفتش با توافق اسلو که میان رژیم صهیونیستی و سازمان آزادیبخش فلسطین در سال ۱۹۹۳ امضاء شد، اما هرگز این توافق را لغو نکرد، بلکه تلاش کرد به مفاد توافق عمل نکند.

نتانیاهو پیش از این نیز در واکنش به این توافق گفته بود: «این یک توافق تاریخی نیست، بلکه تسلیم شدن تاریخی است. بیش از یک دهه بود که دولتهای تحت زعامت من، تسلیم تهدیدهای نصرالله نشدند».

در این راستا شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز امروز در سخنانی گفت که کشورش یک پیروزی بزرگ را در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی رقم زده است.

این مقام حزب‌الله افزود: این پیروزی در تاریخ منازعات بی‌سابقه و بی‌نظیر بود. از این نظر که یک کشور ضعیف در مقایسه با دشمن با آن مقاومت عقلانی اش در کنار مردمی متحد، بتواند بر اسرائیل و آمریکا پیروز شود و حق خود را بازپس بگیرد.

 نعیم قاسم ادامه داد: این اقدام و دستاورد بزرگ باید به طور مستقیم ثبت شود. برای نخستین‌بار با قدرت تهدید شد و ما دستاوردهای آن را کسب کردیم بدون آن‌که یک تیر هم شلیک کرده باشیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.