جدال ژنرال‌ها درباره خاورمیانه

 سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون در مصاحبه‌ای در روز پنج‌شنبه گفت که سکانداران وزارت دفاع همچنان بر حفاظت از شهروندان و نیروهای آمریکایی در منطقه و دفاع از اسرائیل تاکید می‌کند و آن را موجب کاهش تنش از طریق بازدارندگی و دیپلماسی به‌طور همزمان می‌داند. او گفت که حضور گسترده‌تر آمریکا برای «بازدارندگی از تجاوز و کاهش خطر یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر» است. اما چندین مقام پنتاگون ابراز نگرانی کردند که اسرائیل یک کمپین تهاجمی فزاینده علیه شبه‌نظامیان لبنانی، حزب‌الله لبنان، قدرتمندترین بازوی منطقه‌ای ایران به راه انداخته است؛ زیرا می‌دانند که ناوهای جنگی آمریکایی و ده‌ها هواپیمای تهاجمی آماده کمک به اسرائیل دربرابر هرگونه واکنش ایران هستند. دانا استرول، مقام ارشد پنتاگون برای سیاست خاورمیانه که تا سال گذشته در این سمت کار می‌کرد، گفت: «در حال حاضر، این امید کافی در منطقه وجود دارد که اگر ایرانی‌ها وارد عمل شوند، ما می‌توانیم از اسرائیل حمایت کنیم.» او درباره کارزار تهاجمی فزاینده اسرائیل علیه حزب‌الله گفت: «اگر شما اسرائیل هستید و یک برنامه‌ریز نظامی هستید، می‌خواهید همه این کارها را تا زمانی که آمریکا در منطقه است، انجام دهید نه پس از خروج آن.» به گفته مقامات، ژنرال چارلز کیو براون جونیور، رئیس ستاد مشترک ارتش، این موضوع را در جلسات پنتاگون و کاخ سفید مطرح کرده است.

 ژنرال براون، خلبان سابق اف-۱۶ که فرماندهی نیروهای هوایی ایالات متحده در خاورمیانه را بر عهده داشت، همچنین تاثیر حضور گسترده آمریکا در منطقه بر «آمادگی» کلی رزمی، یعنی توانایی ارتش ایالات متحده برای واکنش سریع به درگیری‌ها را زیر سوال برده است؛ از جمله در برابر با چین و روسیه. یک مقام ارشد نظامی ایالات متحده گفت که ژنرال براون، لوید جی.آستین سوم، وزیر دفاع و سایر مقامات تلاش کرده‌اند تا تعادل را در مهار درگیری و جسارت‌بخشی به اسرائیل برقرار کنند. یکی دیگر از مقامات گفت: «وقتی اسرائیل می‌داند که برادر بزرگ در نزدیکی‌اش است، در پیش گرفتن رویکرد تهاجمی آسان‌تر است.»

 این مقامات به شرط ناشناس ماندن با نیویورک‌تایمز صحبت کردند. آنها گفتند که معامله با اسرائیلی‌ها برای پنتاگون دشوارتر شده است، زیرا اسرائیل به صراحت اعلام کرده است که قبل از انجام اقداماتی علیه آنچه به‌عنوان تهدید وجودی تلقی می‌کند، به ایالات متحده هشدار نخواهد داد. روز یکشنبه، مقامات دولت بایدن گفتند که با اسرائیلی‌ها صحبت کرده‌اند و معتقدند که آنها با تهاجم زمینی محدود به لبنان موافقت کرده‌اند؛ اما برخی دیگر از مقامات گفتند که حملات اسرائیل در این هفته بیشتر شبیه عملیات گسترده بوده است. سپس، طرح اسرائیل برای ترور رهبر حزب‌الله، سیدحسن نصرالله در هفته گذشته رخ داد. به گفته مقامات، یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل، زمانی به وزیر دفاع آمریکا خبر داد که عملیات در جریان بود.

مقامات پنتاگون گفتند که آستین به‌شدت به نقطه جوش رسیده بود؛ چراکه اسرائیلی‌ها به سربازان آمریکایی در منطقه اجازه ندادند تدابیر دفاعی خود را در برابر اقدامات تلافی‌جویانه احتمالی ایران افزایش دهند. وقتی از سینگ درباره واکنش آستین پرسیده شد، او به خبرنگاران گفت که «وزیر دفاع غافلگیر شد.» او گفت: «تفسیر این ماجرا را من به خودتان واگذار می‌کنم؛ اما این واکنش او بود. این یک گفت‌وگوی صریح و بسیار محکم از هر دو طرف بود.» اما در همان روز پنتاگون گفت که چند هزار سرباز جدید دیگر هم به منطقه اعزام می‌کند. یک مقام وزارت دفاع گفت که این تعداد بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰تن خواهد بود و شامل خدمه هوایی با سه اسکادران جنگنده اضافی، به علاوه پرسنل برای نگهداری، تامین و حفاظت از آنها خواهد بود. ایران به‌طور مستقیم به نیروهای آمریکایی در منطقه حمله نکرده است، بلکه گروه‌های مقاومت در منطقه دست به حملاتی پراکنده علیه نیروهای آمریکایی می‌زنند.

 در ماه فوریه، ایالات متحده حملات تلافی‌جویانه‌ای را پس از حمله یک شبه نظامی آغاز کرد که سه سرباز آمریکایی را در اردن کشته و ۴۰نفر دیگر را مجروح کرد. به گفته مقامات، ژنرال مایکل ای.کوریلا، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده، نیروهای اضافی را برای محافظت از نیروهای آمریکایی در منطقه و برای کمک به دفاع از اسرائیل درخواست کرد؛ آن هم زمانی که انتقام ایران مورد انتظار بود. هنگامی که ایران روز سه‌شنبه علیه اسرائیل انتقام گرفت، دو ناوشکن نیروی دریایی ایالات متحده -بولکلی و کول- با هم ۱۲فروند موشک ایرانی را رهگیری کردند که تعداد انگشت‌شماری به‌حساب می‌آید. به گفته مقامات، کشتی‌های جنگی بیش از یک رهگیر به سمت هر موشک وارده شلیک کردند.

دولت بایدن تلاش کرده بود از گسترش مناقشه در خاورمیانه جلوگیری کند. پنتاگون قبلا به اوکراین کمک می‌کرد تا در برابر روسیه دفاع کند و سعی می‌کرد بر استراتژی امنیت ملی آمریکا تمرکز کند که می‌گوید وزارت دفاع باید روی درگیری‌های به اصطلاح قدرت‌های بزرگ با روسیه و چین تمرکز کند. اما مهم‌تر از آن، مقامات وزارت دفاع نگران هستند که درگیری خاورمیانه منابع را از منطقه اقیانوس آرام دور کند؛ جایی که ارتش در تلاش است توجه خود را بیشتر معطوف کند، در صورتی که چین به تایوان حمله کند یا درگیری در منطقه مورد مناقشه در دریای چین جنوبی به چیزی بزرگ‌تر منتهی شود. ژنرال براون هفته گذشته در شورای روابط خارجی در نیویورک گفت: «آنچه در یک بخش از جهان اتفاق می‌افتد، بر سایر نقاط جهان تاثیر می‌گذارد.

 ما باید مطمئن شویم که می‌توانیم این ارتباطات را برقرار کنیم، بنابراین در آینده غافلگیر نشویم؛ زیرا فقط روی یک منطقه متمرکز شده‌ایم.» دولت‌های متوالی ایالات متحده برای نزدیک به یک دهه تلاش کرده‌اند که ارتش آمریکا را از خاورمیانه خارج کنند. اما این منطقه دوباره میزبان مجموعه رو به رشدی از قدرت نظامی ایالات متحده شده است. در حال حاضر ایالات متحده یک کشتی تهاجمی آبی-خاکی (کشتی دو زیست) و سه ناوشکن با موشک هدایت‌شونده در شرق مدیترانه دارد. به گفته موسسه نیروی دریایی ایالات متحده، در دریای سرخ، نیروی دریایی چندین ناوشکن با موشک هدایت‌شونده دارد. در خلیج عمان، ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به همراه گروه تهاجمی ناوشکن‌های موشکی هدایت شونده و اسکادران‌های جنگنده، از ماه اوت ایران را زیر نظر گرفته است. این هفته، آستین دستور داد که در آنجا بماند و استقرار آن را دو ماه تمدید کرد.