او در ادامه نوشت: «زمان پایان دادن به این غوغا فرا رسیده است. اسرائیل خواهان صلح یا آتش‌بس نیست. چرا ما همچنان به اسرائیل سلاح می‌فرستیم؟» صبح روز شنبه، آلگرا گودوین، خبرنگار سی‌ان‌ان در پستی در ایکس گفت که شبکه خبری آمریکا تایید کرده است که از یک بمب با قطر کوچک GBU-۳۹ ساخت آمریکا در حمله مرگبار اسرائیل به مدرسه الطبین استفاده شده است. الجزیره نتوانست فورا این گزارش را تایید کند. این حمله در حالی صورت می‌گیرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ماه‌ها با فشار عمومی برای قطع ارسال تسلیحات به اسرائیل در بحبوحه جنگ اسرائیل علیه غزه که از اوایل اکتبر تاکنون بیش از ۳۹۷۰۰فلسطینی را کشته، مواجه شده است.

اسرائیل سالانه حداقل ۳.۸میلیارد دلار کمک نظامی آمریکا را دریافت می‌کند و بایدن در اوایل سال جاری ۱۴میلیارد دلار کمک اضافی به متحد آمریکا کرده است. گروه‌های حقوق بشر همچنین استفاده اسرائیل از تسلیحات ساخت ایالات متحده را «در نقض جدی قوانین بین‌المللی بشردوستانه و حقوق بشر و به شیوه‌ای که با قوانین و سیاست ایالات متحده مغایرت دارد» در طول جنگ مستند کرده‌اند. با این وجود سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که واشنگتن ۳.۵میلیارد دلار اضافی را برای خرید تسلیحات و تجهیزات نظامی ساخت آمریکا به اسرائیل می‌فرستد.حمله به مدرسه شهر غزه که به‌عنوان پناهگاهی برای هزاران آواره عمل می‌کرد، در بحبوحه تلاش مجدد ایالات متحده، قطر و مصر برای جلب موافقت اسرائیل و حماس با توافق آتش‌بس صورت گرفت.

اما کارشناسان گفته‌اند که ادامه حملات اسرائیل در سرتاسر غزه خطر منحرف کردن این تلاش‌ها را به همراه دارد و برخی از آنها بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را متهم می‌کنند که به دنبال خرابکاری در هر معامله احتمالی برای پایان دادن به جنگ است. حمله به مدرسه شهر غزه توسط امدادگران و سایر افراد حاضر در صحنه به‌عنوان «هولناک» توصیف شد و گفته‌می‌‌شود«جسدهای تکه‌تکه شده» از این جنایت به‌جا مانده است.

هند خضری، خبرنگار الجزیره که از خان‌یونس در جنوب غزه گزارش می‌دهد، گفت که فلسطینی‌هایی که در داخل محوطه مدرسه پناه گرفته بودند، در حال نماز خواندن بودند که نیروهای اسرائیلی آنها را با حداقل سه حمله هوایی هدف قرار دادند. تیم دفاع مدنی گفت که توانسته‌اند ۱۰۰جسد را پیدا کنند، اما آنها می‌گویند که اجساد بیشتری هنوز پیدا نشده‌اند. خضری گفت: «اکثر اجساد آن‌قدر آسیب دیده‌اند که نمی‌توانند تشخیص دهند که این فلسطینی‌ها چه کسانی هستند.» افرادی که از این حمله جان سالم به در برده‌اند، می‌گویند که این یکی از بدترین روزهایی است که از زمان آغاز جنگ در نوار غزه دیده‌اند.

اسرائیل بدون هیچ مدرکی گفته است که جنگجویان حماس و جهاد اسلامی فلسطین از این مدرسه عملیات خود را پی‌ریزی می‌کردند؛ ادعایی که حماس آن را رد کرد. شان ساوت، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز شنبه در بیانیه‌ای گفت که تعداد زیادی غیرنظامی همچنان کشته و زخمی می‌شوند و خواستار آتش‌بس و معامله گروگان‌ها شد. وی با تکرار ادعاهای اسرائیل بدون ارائه مدرک افزود: «ما می‌دانیم که حماس از مدارس به‌عنوان مکان‌هایی برای تجمع و عملیات استفاده می‌کند؛ اما همچنین بارها و به‌طور مداوم گفته‌ایم که اسرائیل باید اقداماتی را برای به حداقل رساندن آسیب غیرنظامیان انجام دهد.»