«حسام شباط»، روزنامه‌نگار فلسطینی به الجزیره گفت که تیم‌های امدادی قادر به کمک به افرادی که در زیر شعله‌های آتش گرفتار شده بودند، نیستند؛ زیرا ارتش اسرائیل دسترسی آب به منطقه را قطع کرده است. ارتش صهیونیست در بیانیه خود اعلام کرد که نیروهای هوایی این رژیم یک «مرکز فرماندهی و کنترل» را که «به‌عنوان مخفیگاه فرماندهان حماس عمل می‌کرد» و همچنین پناهگاهی برای ساکنان شهر غزه بود، مورد حمله قرار دادند. جهاد اسلامی فلسطین این ادعا را رد کرد. در بیانیه‌ این گروه آمده است: «بهانه‌های ارتش دشمن برای تخریب مدارس، همان بهانه‌هایی است که قبلا برای تخریب بیمارستان‌ها استفاده می‌کرد و نادرست بودن آنها ثابت شده است.»

«هانی محمود» خبرنگار الجزیره که از خان‌یونس گزارش می‌داد، گفت که بسیاری از مجروحان واردشده به بیمارستان الاهلی در شهر غزه در وضعیت وخیمی قرار دارند. وی افزود: «بسیاری آغشته به خون می‌رسند یا از قبل مرده‌اند.» وی تصریح کرد که این مرکز پزشکی در آستانه فروپاشی است و قادر به ارائه مراقبت‌های پزشکی کافی نیست. «حمده سلحوت» خبرنگار دیگر الجزیره که از امان، اردن گزارش می‌دهد، گفت: «تصاویری که بلافاصله پس از حمله از مدرسه بیرون می‌آیند، ده‌ها جسد را فقط روی زمین نشان می‌دهند، برخی از آنها تکه‌تکه شده‌اند.» این حمله چهارمین حادثه مشابه در یک هفته گذشته است.

«استفن کیلن» و «نیلز آدلر» هم در گزارش ۱۰اوت در الجزیره نوشتند، پزشکان محلی در تقلا برای یافتن اجساد در مدرسه «التبیین» بودند؛ زیرا بسیاری از اجساد تکه‌تکه شده بودند. این بمباران در حالی رخ می‌دهد که بر اساس دستور تخلیه اسرائیل، ۶۰ تا ۷۰هزار نفر از خان‌یونس تخلیه و به سوی منطقه المواصی در حرکتند. همزمان، آمریکا هم ۳.۵میلیارد دلار کمک در راستای خرید تسلیحات نظامی به اسرائیل داد.

در همین رابطه، وزارت امور خارجه قطر بمباران مدرسه مذکور در شهر غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی و شهادت و مجروح شدن صدها فلسطینی در این جنایت را شدیدا محکوم کرد. این وزارتخانه خواستار تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی و اعزام کارشناسان بین‌المللی به نوار غزه برای تحقیق درباره بمباران مدارس این باریکه توسط ارتش اشغالگر صهیونیستی شد. وزارت امور خارجه لبنان هم در بیانیه‌ای با محکوم کردن بمباران مدرسه تابعین در محله الدرج در شهر غزه تاکید کرد که بمباران و قتل و کشتار سیستماتیک کودکان و غیرنظامیان فلسطینی دلیلی بر بی‌اعتنایی و بی‌احترامی رژیم اشغالگر صهیونیستی به قوانین بین‌الملل است. وزارت امور خارجه عربستان نیز اعلام کرد که بمباران مدرسه مذکور در شرق غزه را که آوارگان فلسطینی در آنجا اسکان داده شده‌اند، شدیدا محکوم می‌کند.

این وزارتخانه افزود که کشتارهای دسته‌جمعی فلسطینیان در نوار غزه که به سبب حملات و جنایات رژیم صهیونیستی با فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای مواجه است، باید متوقف شود. موسی ابومرزوق، از رهبران حماس، هم اعلام کرد که دشمن با جنایت تازه خود به دنبال شکست مذاکرات است. ابومرزوق در گفت‌وگو با شبکه قدس اظهار کرد: درست زمانی که آمریکا و میانجی‌های قطری و مصری در تلاش برای از سرگیری مذاکرات هستند، دشمن صهیونیستی مرتکب این جنایت شد و این به آن معناست که این رژیم به دنبال به شکست کشاندن تلاش‌های میانجی‌ها است. وی خاطرنشان کرد که دشمن صهیونیستی تاکنون ۱۶۵مرکز اسکان آوارگان را به بهانه حضور مبارزان مقاومت در آنجا بمباران کرده است.