او گفت که والز همچنین در ارتش خدمت کرده و زندگی رای‌دهندگانش را بهبود بخشیده است. اما این توانایی او در انجام حملات شدید علیه جمهوری‌خواهان بود که باعث شد والز برنده این بلیت بخت‌آزمایی شود و در اولین رالی خود، او امتیازات خوبی از این لحاظ کسب کرد. او گفت: «دونالد ترامپ دنیا را کمی متفاوت از ما می‌بیند. اول از همه، او اصلا چیزی درباره خدمات نمی‌داند. او برای این کار وقت ندارد؛ زیرا بیش از حد مشغول خدمت به خودش است.» سپس تیر اصلی را شلیک کرد. او قبل از اینکه برای اثرگذاری مکث کند، گفت: «جرایم خشونت‌آمیز در دوران دونالد ترامپ بالا بود. من حتی جرایمی را که خودش مرتکب شده است، محاسبه نمی‌کنم.»

معرفی والز توسط کمپین هریس به دو هفته سرسام‌آور برای یافتن یک همپای انتخاباتی پایان داد؛ فرآیندی که معمولا ماه‌ها طول می‌کشد و شامل یکسری آزمایش‌های عمومی است. در عوض، جست‌وجوی کامالا هریس برای یافتن شریک انتخاباتی عمدتا پشت درهای بسته انجام شد. هریس در اظهارات خود از والز نه تنها به‌عنوان شریک انتخاباتی یاد کرد که به‌دنبالش بوده، بلکه او را فردی نجیب و اصیل خواند که نمونه‌ای الهام‌بخش برای ملت آمریکا بوده است. معاون رئیس‌جمهور گفت: «تیم والز معلم و مربی‌ای بود که هر کودک در آمریکا آرزوی داشتن آن را دارد؛ مربی‌ای که به مردم احساس تعلق می‌دهد و سپس به آنها انگیزه می‌دهد تا رویاهای بزرگی داشته باشند.» او تصریح کرد: «این همان معاون رئیس‌جمهوری است که به‌دنبالش بوده‌‌ام؛ این همان معاونی است که آمریکا سزاوار آن است.»

همین ۴۰روز پیش، جو بایدن در حال آماده شدن برای مناظره با ترامپ بود؛ اما رئیس‌جمهور به‌قدری نگران‌کننده ظاهر شد که حزبش دچار شورش شد و در نهایت دو هفته پیش او از رقابت کنار رفت و خودش توصیه کرد که کامالا هریس جانشین او برای نامزدی انتخابات شود. به‌طور خلاصه، ظهور هریس به‌عنوان نامزد، حزب دموکرات را متحول کرده است که از چشم‌انداز به دست آوردن آرا برای یک نامزد ۸۱ساله منفور، افسرده شده بود. اکنون این حزب به تازگی امیدوار است که وارد عرصه رقابتی شدید انتخابات می‌شود. به‌طور خلاصه، ظهور کامالا هریس به‌عنوان نامزد، حزب دموکرات را متحول کرده است؛ چراکه چشم‌انداز به‌دست آوردن آرا برای یک نامزد ۸۱ساله که این اواخر هم منفور شده بود، مثبت و مساعد نبود. اکنون این حزب دچار تحول و سرزندگی شده و با انرژی بیشتری وارد عرصه رقابتی شده است. کامالا هریس گفت: «وعده آمریکایی قرار است توسط دو بچه از طبقه متوسط محقق شود –یکی دختری از اوکلند کالیفرنیا که توسط مادری شاغل بزرگ شده و دیگری پسری از دشت‌های نبراسکا که در یک مزرعه کار می‌کرده است- برای اینکه فقط در آمریکا این امر ممکن است که این دو دست به دست هم بدهند تا مسیر را تا کاخ سفید طی کنند.»

پس از صحبت‌های هریس نوبت به تیم والز رسید. به نظر می‌رسید که والز درحالی‌که به روی صحنه می‌رفت که غرق تشویق‌های وحشیانه شده بود. او ۳۰دقیقه را در حالی سخنرانی کرد که به‌طور متناوب مجبور به واکنش نشان دادن به حاضران بود و مانند مردی به نظر می‌رسید که به تازگی برنده لاتاری سیاسی شده است. او پیش از اینکه میکروفن را به‌دست ‌بگیرد، به‌شدت از شور و شوق مردم تعجب کرده بود. او در سخنرانی خود از حرفه هریس به‌عنوان مجری قانون و معاون رئیس‌جمهور تمجید کرد و گفت که او «در کنار مردم آمریکا جنگیده است و هرگز از رفتن به مسیری که به معنای بهبود زندگی مردم بوده باشد، تردیدی نداشته است.» او به ریشه‌های یقه آبی‌اش، بزرگ شدن در شهرهای کوچک نبراسکا و گذراندن تابستان‌ها در مزرعه خانوادگی‌اش تاکید کرد و توضیح داد که پیوستن به ارتش چگونه او را دارای هدفی والا کرده است. اما این سخنان مقدمه‌ای بود برای سخنان اصلی‌اش که هدف او ترامپ و معاون انتخاباتی‌اش بود. او وقتی سخنانش را علیه این دو آغاز کرد با بیشترین تشویق از سوی جمعیت ۱۲هزار نفری مواجه شد.

والز، ونس را متهم کرد که یک سخنگوی غیرمعتبر از طبقه کارگر سفیدپوست غرب میانه است که او می‌گوید نماینده آن است. والز که از کالج ایالتی چادرون در نبراسکا فارغ‌التحصیل شده، پیش از اینکه عملا در مقابل تماشاگران تلویزیون ملی او را ترسو خطاب کند، تحصیلات ونس در آی‌وی لیگ و استخدام در سیلیکون‌ولی را مسخره کرد. والز درحالی‌که خود را برای حمله بعدی آماده می‌کرد، مجددا مکثی کوتاه کرد و گفت: «باید به شما بگویم، من نمی‌توانم بیش از این صبر کنم تا با آن مرد مناظره کنم. یعنی اگر او مایل باشد از روی مبل بلند شود و حاضر به مناظره شود.»

در این شب، والز خود را از یک فرماندار کمتر شناخته‌شده غرب میانه به یک ستاره ملی دموکرات‌ها تبدیل کرد که توسط جناح مترقی حزب سفت و سخت در آغوش گرفته شده است. هریس در مقدمه معرفی خود، چندین مواضع سیاسی والز را برجسته کرد که بسیاری از آنها با دولت بایدن همسو بود و به گفته او نشان‌دهنده تمایل او برای ایستادگی در برابر حملات علیه آزادی است. اما چیزی که او را در این شب برجسته کرد، همسویی او با بایدن برای حق سقط جنین و مبارزه با دیوان عالی این کشور است که هم‌اینک در دست محافظه‌کاران است.