جزئیات دیدار رئیس جمهور مصر با ولیعهد ابوظبی

 اسکای نیوز عربی گزارش داد، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در دیدار محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات که در کاخ «الاتحادیه » قاهره انجام شد، پیشنهاد پیوستن امارات به مجمع گاز شرق مدیترانه را به عنوان عضو ناظر، مطرح کرد.

رئیس جمهوری مصر با بیان این ‌که پیوستن امارات به مجمع گاز شرق مدیترانه ارزشمند است، افزود: اضافه شدن ابوظبی، به فعالیت های مجمع برای تامین منافع مشترک و افزایش همکاری و مشارکت بین کشورهای عضو کمک خواهد کرد.   

طرفین  در این دیدار چشم انداز روابط دو کشور را بررسی و درباره موضوعات مختلف از جمله همکاری های اقتصادی در زمینه انرژی و منافع مشترک تبادل نظر کردند.

السیسی گفت: روابط مصر و امارات در زمینه های سیاسی ، اقتصادی ، امنیتی ، نظامی و سایر زمینه ها رشد چشمگیر داشته است و میزان مبادلات تجاری و حجم سرمایه گذاری ها نشان دهنده علاقه طرفین برای پیشبرد و تعمیق بیشتر روابط است.

محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی هم با اشاره به این ‌که سفر فعلی وی به مصر در ادامه مسیر توسعه روابط دو کشور است، بیان کرد: ادامه روند همکاری های مصر و امارات در موضوعات مورد علاقه منطقه ای و تقویت این همکاری ها که در بالاترین سطح قرار دارد، تعهد مشترک دو کشور برای تامین منافع مشترک عربی و اسلامی و مقابله با چالشهای مختلف منطقه ای است .

طرفین همچنین درباره انجام تلاش و همکاری های مشترک برای مقابله با ویروس کرونا تاکید کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.