دوستی افزود: در این فصل از تعمیرات، ۲ واحد بخاری هر یک به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات، ۳ واحد گازی در مجموع با توان ۳۰۰ مگاوات و یک واحد بخاری سیکل ترکیبی با توان ۱۰۰ مگاوات تحت برنامه تعمیرات اساسی و بازدیدهای دوره ای قرار دارند.

وی در ادامه بیان کرد: هم اکنون برنامه تعمیراتی واحد شماره ۴ بخاری که تحت تعمیرات اساسی قرار دارد، مراحل پایانی خود را طی می کند و در واحد شماره ۳ بخاری نیز برنامه تعمیرات بازدید دوره ای در حال اجرا است.

معاون مهندسی و برنامه ریزی  اظهار کرد:  واحد شماره ۵ گازی  تحت تعمیرات اساسی و RI، و واحد شماره ۲ گازی هم در دست تعمیرات اساسی قرار گرفته است و در تازه ترین برنامه تعمیرات واحدهای این نیروگاه، واحد شماره ۱ گازی و واحد شماره ۱ بخاری سیکل ترکیبی هم برنامه تعمیرات بازدید دوره‌ای را طی می کنند.

هر سال با پایان یافتن فصل پر مصرف و کاهش نیاز مصرف کنندگان به انرژی الکتریکی، واحدهای نیروگاهی برای کسب آمادگی تولید برق، تحت انواع تعمیرات اساسی، بازدیدهای دوره ای و ... قرار می گیرند که امسال نیز فصل تعمیرات در نیروگاه شهید رجایی، به مانند دوره های پیشین با پایان تابستان، از نیمه دوم شهریور، آغاز شده است.

 آمادگی واحد سوخت رسانی در فصل زمستان

واحد سوخت‌رسانی نیروگاه شهید رجایی با انجام اقدامات اصلاحی، از آمادگی بالایی در فصل زمستان برخوردار است.

سهیل رحیمی، مدیر امور بهره برداری نیروگاه بخار نیروگاه شهید رجایی با اعلام مطلب فوق افزود: امسال توانستیم با تلاش کارکنان واحد سوخت رسانی ، ۱۹۷ میلیون لیتر سوخت گازوییل را برای فصل زمستان، ذخیره کنیم که این اقدام در نوع خود و در طول سال‌های فعالیت نیروگاه شهید رجایی بی‌سابقه است.

با تغییر الگوی مصرف سوخت واحدهای سیزده‌گانه از گاز طبیعی به مایع به دلیل برودت هوا و نیاز مصرف‌کنندگان خانگی به مصرف سوخت گاز طبیعی در فصل های سرد سال، فعالیت‌های گسترده‌ای به منظور ارتقای آمادگی واحد سوخت‌رسانی برای پذیرش و انباشت سوخت مایع مورد نیاز، انجام می‌شود.

مدیر امور بهره برداری در ادامه بیان کرد: در حوزه سوخت‌رسانی برای انجام فعالیت های مختلف، از پمپ‌های سیار استفاده می شود؛ از این رو برای پیشگیری از گرفتگی این پمپ‌ها و جلوگیری از کاهش راندمان این تجهیزات، فیلترهای مناسب توری از سوی کارکنان این حوزه طراحی و روی پمپ‌ها آن نصب شد.