تثبیت نامزدی هریس

کامالا هریس پس از کسب حمایت بیش از حد مجمع نمایندگان حزب دموکرات (دلیگیت) اعلام کرد: «مفتخرم که حمایت گسترده‌‌‌ای را که برای نامزد شدن حزب ما لازم است به دست آورده‌‌‌ام و به‌‌‌عنوان دختر کالیفرنیا، مفتخرم که هیات ایالت زادگاهم کمک کرد تا کارزارمان را بالاتر ببریم. من مشتاقانه منتظر هستم که به‌زودی نمایندگی و نامزدی حزب دموکرات را به‌‌‌طور رسمی بپذیرم.» او افزود: «در چند ماه آینده، من به سراسر کشور سفر خواهم کرد و با آمریکایی‌‌‌ها در مورد هر چیزی که پیش روی ماست صحبت خواهم کرد. من کاملا قصد دارم حزب خود را متحد کنم، ملت خود را متحد کنم و دونالد ترامپ را در ماه نوامبر شکست دهم.»

درحالی‌که کمی بیش از ۱۰۰روز به انتخابات باقی مانده است، هریس سریعا از ستاد انتخاباتی خود بازدید کرد و در جریان این بازدید علیه ترامپ حرف زد و او را تحت فشار قرار داد. او با اشاره به سابقه دادستانی خود گفت که بلد است با قانون‌‌‌شکنان و کلاهبرداران مبارزه کند. او در میان تشویق و هیاهوی طرفداران خود گفت: «باید باور کنید وقتی من می‌‌‌گویم امثال ترامپ را خوب می‌‌‌شناسم، پس بلد هستم که با آنها نیز چگونه برخورد کنم.»

معاون رئیس‌‌‌جمهور ایالات‌متحده کمپین یک‌روزه انتخاباتی خود را با مبارزه‌‌‌های حقوق مدنی در آمریکا و «حق رای» مقایسه کرد و گفت که با آمدن ترامپ کشور به عقب بازمی‌گردد. او در ادامه تصریح کرد: «ما به عقب باز نمی‌‌‌گردیم.» اتفاقات در حزب دموکرات خیلی سریع پیش می‌رود. در حالی که تا دو روز قبل همه‌چیز در اختیار بایدن بود، حالا کلیددار این کارزار کامالا هریس شده است.

پس از کناره‌‌‌گیری جو بایدن، نامزد اصلی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گمانه‌‌‌زنی‌‌‌ها برای جانشین او افزایش یافت و نام‌‌‌های گوناگونی مطرح شد؛ اما حمایت بایدن از معاون خود و سپس افزایش تعداد اعضای ارشد حزب دموکرات، جایگاه وی را تثبیت کرد. تا لحظه تنظیم گزارش ۳۰سناتور از ۵۰سناتور دموکرات مجلس سنا و ۱۳۷نماینده از ۱۸۸نماینده دموکرات مجلس نمایندگان و ۲۳فرماندار دموکرات نیز حمایت خود را از نامزدی کامالا هریس اعلام کردند. همچنین گروه بانفوذ سیاه‌پوستان کنگره که متشکل از ۶۰قانون‌گذار هستند از نامزدی هریس حمایت کردند. بایدن پس از کناره‌‌‌گیری از رقابت‌‌‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری آمریکا حمایت خود از معاون خود کامالا هریس برای نامزدی دموکرات‌‌‌ها را اعلام کرد. وی پس از کناره‌‌‌گیری از رقابت‌‌‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ در پیامی تاکید کرد: «امروز می‌‌‌خواهم حمایت کامل خود را از کامالا هریس به عنوان نامزد حزب ما در سال‌جاری ارائه کنم. دموکرات‌‌‌ها، وقت آن است که دور هم جمع شویم و ترامپ را شکست دهیم. بیایید انجامش بدهیم.»

با تثبیت موقعیت کامالا هریس، حالا همگی به‌‌‌دنبال معاون وی هستند که قرار است در انتخابات یاور وی باشد. منابع می‌‌‌گویند که هریس از اریک اچ. هولدر جونیور، دادستان سابق کل که زمانی برای انتخاب معاون باراک اوباما کمک‌حالش بود، استفاده خواهد کرد تا او را برای انتخاب معاونش یاری دهد.

 

کابوس این روزهای ترامپ