او در سخنرانی خود در اوایل سال‌جاری گفت: «آنچه از شما محافظت می‌کند قدرت، شجاعت، مشت، سلاح، موشک و حضور شما در میدان است.» «نیل مک فارکور»، «هوایدا سعد» و «یوان وارد» در گزارش ۷ ژوئن در نیویورک‌تایمز نوشتند، حملات حزب‌الله که اکتبر گذشته در همبستگی با حماس در جنگ غزه آغاز شد، به تدریج تشدید شده است؛ زیرا این گروه از سلاح‌های بزرگ‌تر و پیچیده‌تر برای حمله بیشتر و عمیق‌تر به فراتر از مرز بین اسرائیل و لبنان استفاده می‌کند. اسرائیل نیز اهدافی را در لبنان هدف قرار می‌دهد.جدیدترین فعالیت حزب‌‌‌الله در هفته گذشته، یکسری حملات روزانه با هواپیماهای بدون سرنشین به برخی اهداف غیرنظامی بود که به خوبی در داخل اسرائیل انجام شد. مقامات ارشد از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، تهدیدهای خود را تقویت کرده‌اند.

با این حال، هر زمان که درگیری تشدید می‌شود، به نظر می‌رسد که هم حزب‌‌‌الله و هم اسرائیل حملات خود را به‌گونه‌‌‌ای تنظیم می‌‌‌کنند که هیچ حمله‌‌‌ای باعث درگیری بزرگ‌تر نشود. در حالی که نگرانی‌‌‌ها در مورد جنگ گسترده‌‌‌تر همچنان وجود دارد، اما به نظر می‌رسد هر دو طرف به روش‌‌‌های متفاوتی همچنان خویشتنداری می‌کنند تا منازعات از سطح مشخصی فراتر نرود.این کلیپ نشان می‌‌‌دهد که چگونه این گروه از جهاتی هرگز این قدر قوی‌‌‌تر نبوده است. ایران به عنوان حامی اصلی حزب‌الله، هم برد موشک‌های این گروه را قوی‌تر و بیشتر کرده است. به علاوه حزب‌‌‌الله پس از سال‌ها استقرار حداقل ۲۵۰۰ نیروی ویژه در سوریه برای کمک به تقویت حکومت بشار اسد، تجربیات ارزشمندی در میدان جنگ به دست آورده است. اما حزب‌الله فقط یک نیروی مبارز نیست.

این گروه به یک جنبش سیاسی گسترده‌‌‌تر لبنانی تبدیل شده است. باید افزود که مردم خسته لبنان از یک بحران اقتصادی طولانی دچار سردرگمی شده‌اند. مقامات لبنانی می‌گویند خشونت در مرز تاکنون خسارتی میلیاردی به ضرر گردشگری و کشاورزی همراه داشته است. آخرین جنگ، در سال ۲۰۰۶، ویرانی‌های بسیاری به بار آورد و حداقل یک میلیون نفر را آواره کرد. تعداد بی‌شماری از لبنانی‌ها از آن زمان به فقر افتاده‌اند.از ماه اکتبر، حدود ۱۰۰‌هزار غیرنظامی لبنانی در امتداد مرز جنوبی آواره شده‌اند. بسیاری از آنها کشاورز هستند که با کاهش برداشت محصول، یارانه ماهانه ۲۰۰ دلاری حزب‌الله را دریافت می‌کنند. این پرسش که چرا جنگ غزه باید لبنان را درگیر کند پرسشی بسیار مهم است.