سخنرانی سید حسن نصرالله: برخی از سیاستمداران لبنان، اسرائیل را دشمن نمی‌دانند

دبیر کل حزب الله لبنان امروز در همایشی که این جنبش در شهرهای «صور» و «النبطی» برگزار کرد، سخنرانی کرد و گفت که برخی از گروه‌های سیاسی، جز خلع سلاح مقاومت، به چیز دیگری اهمیت نمی‌دهند.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان امروز دوشنبه در همایش انتخاباتی که این جنبش در شهرهای «صور» و «النبطی» برگزار کرد، سخنرانی خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه حزب الله در همایشهای انتخاباتی خود از مشکلات اصلی مردم لبنان سخن خواهد گفت، افزود: «در یکی از نظرسنجیها مشخص شد که آنچه برای مردم اهمیت دارد، موضوع اقتصاد و معیشت و فساد است و تعداد کمی از مردم، سلاح مقاومت را مطرح کرده بودند، ولی متأسفانه برخی از گروههای سیاسی، این مسئله را از پایینترین اولویت خارج کردند و مد نظر خود قرار داده‌اند».

نصرالله با اشاره به اینکه این گروهها از چند ماه پیش، سلاح مقاومت را عنوان جنگ انتخاباتی خود قرار داده بودند، خاطر نشان کرد: «کسانی که خواستار خلع سلاح مقاومت و خلاص شدن از حزب الله هستند، از زمان تشکیل رژیم موقت غاصب در فلسطین، از مشکلات جنوب، آگاه نیستند».

برخی از سیاستمداران، اسرائیل را دشمن نمی‌دانند

دبیر کل حزب الله با تأکید بر اینکه در چنین روزهایی بود که رژیم صهیونیستی شکل گرفت و پس از چند ماه، قتل عام روستای «حولا» صورت گرفت و شماری از روستاهای جنوب نیز خالی سکنه شد، ادامه داد: «در آن زمان دهها نفر از زنان و مردان و کودکان به شهادت رسیدند، ولی با این وجود برخی از سیاستمداران، اسرائیل را دشمن نمی‌دانند و اینکه به آب و گاز لبنان چشم طمع دوخته است».

وی خاطر نشان کرد: «یکی از این سیاستمداران در جریان یک جلسه که در سال ۲۰۰۶ برگزار شده بود، گفت که اسرائیل به لبنان حمله نکرده است و تهدیدی برای لبنان نبوده و مشکلی با آن نداشته است. این فرد یا نادان است یا خود را به نادانی زده است».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.