برعکس، بایدن ۶۶درصد آرای سیاه‌پوستان را دریافت کرد؛ اما در همه گروه‌ها از رقیب خود عقب بود و ۴۰درصد از رای‌دهندگان سفیدپوست و اسپانیایی‌تبار نیز برای رای دادن به او ابراز تمایل کردند. بر اساس این نظرسنجی تنها ۱۷درصد از پاسخ‌دهندگان «به‌شدت» کار بایدن را تایید می‌کنند و ۶۵درصد آمریکایی‌ها معتقدند که ایالات متحده در مسیر توسعه خود در مسیر اشتباه قرار دارد. از هر چهار رای‌دهنده فقط یک نفر فکر می‌کند که کشور در مسیر درستی حرکت می‌کند. بیش از دوبرابر تعداد رای‌دهندگانی که معتقدند سیاست‌های بایدن شخصا به آنها آسیب رسانده است، بیشتر از میزانی است که معتقدند سیاست‌های او به آنها کمک کرده است. اکثریت رای‌دهندگان فکر می‌کنند اقتصاد در وضعیت بدی قرار دارد و سهم رای‌دهندگانی که به‌شدت با عملکرد بایدن در کار خود مخالف هستند به ۴۷درصد رسیده است.

این بدترین آمار به‌دست‌آمده از ابتدای ریاست‌جمهوری بایدن است.تحلیلگران می‌گویند که بایدن باید برای غلبه بر تردید‌ها درباره رهبری خود در داخل حزب خود و نارضایتی‌ها گسترده، دوچندان تلاش کند. ضعف‌های او در حال حاضر موجب شده است که رئیس‌جمهور آمریکا، در نظرسنجی صورت گرفته عقب‌تر از رئیس‌جمهور پیشین قرار گیرد.این نظرسنجی نشان می‌دهد که دموکرات‌ها درباره چشم‌انداز بایدن، رئیس اجرایی ۸۱ساله، به‌شدت اختلاف نظر دارند. تقریبا تعداد زیادی از رای‌دهندگان اولیه دموکرات گفتند که بایدن نباید در سال۲۰۲۴ کاندیدای انتخاباتی شود. جوانان زیر ۴۵سال بیشتر با حضور بایدن در انتخابات مخالف هستند. توانایی دونالد ترامپ برای تحکیم پایگاه جمهوری‌خواهان بهتر از بایدن بوده است.

ترامپ در حال برنده شدن رای ۹۷درصد از کسانی است که می‌گویند چهار سال پیش هم به او رای داده‌اند و عملا هیچ یک از حامیان قبلی او نگفته‌اند که به بایدن رای می‌دهند. در مقابل، بایدن تنها ۸۳درصد از رای‌دهندگان سال۲۰۲۰ خود را به‌دست آورده است و ۱۰درصد گفته‌اند که اکنون از ترامپ حمایت می‌کنند. مامتا میسرا، ۵۷ساله، دموکرات و استاد اقتصاد در لافایت که در سال۲۰۲۰ به بایدن رای داد، گفت: «تصمیم بسیار سختی خواهد بود، من به‌طور جدی به رای ندادن فکر می‌کنم. نتیجه مشخصا برای دموکرات‌ها خوب نخواهد بود. من نمی‌دانم چرا آنها به شخص دیگری فکر نمی‌کنند.» او ادامه داد: «طرفداران جمهوری تحت هر شرایطی به نفع او بیرون خواهند آمد.»این اختلاف ۵امتیازی در شرایطی رقم می‌خورد که در نظرسنجی پیشین هم ترامپ با اندکی اختلاف بالاتر از بایدن بود.