«آنتون ترویانوسکی» در گزارش ۸فوریه در نیویورک‌تایمز نوشت، پوتین در گفت‌وگو با «تاکر کارلسون» مجری سابق فاکس‌نیوز از ایالات متحده خواست تا برای پایان دادن به جنگ «دست به یک توافق» با روسیه برای واگذاری خاک اوکراین به این کشور بزند. او به دنبال آن بود که مستقیما به محافظه‌کاران آمریکایی متوسل شود، درست زمانی که قانون‌گذاران جمهوری‌خواه کمک به اوکراین را در کاپیتول‌هیل متوقف می‌کنند. او به دنبال این بود که توپ را به زمین آمریکا بیندازد. پوتین در این سخنان گفت، به اظهارات سیاستمدارانی مانند دونالد ترامپ توسل جسته است و آنها را تکرار کرد که می‌گویند ایالات متحده اولویت‌های مبرم‌تری نسبت به جنگی هزاران مایل آن‌سوتر دارد.پوتین در پاسخ به پرسش کارلسون درباره احتمال جنگیدن سربازان آمریکایی در اوکراین گفت: «آیا کار بهتری برای انجام دادن ندارید؟ شما مشکلاتی در مرز دارید، مسائل مربوط به مهاجرت، مشکلاتی درباره بدهی ملی. آیا بهتر نیست با روسیه مذاکره کنید؟»

بخش اعظم این مصاحبه یک درس تاریخی و آشنای کرملین درباره ادعای تاریخی روسیه بر سرزمین‌های اروپای شرقی بود که از قرن نهم آغاز شد و پوتین تلاش می‌کرد آن را به گوش آمریکایی‌ها برساند. او درباره هوش مصنوعی، چنگیزخان و امپراتوری روم نظر داد. پوتین همچنین توجیهات خود را برای حمله به اوکراین بیان کرد و تاکید کرد که هدف روسیه «توقف این جنگی» است که به گفته او غرب علیه روسیه به راه انداخته است.اما پوتین درباره چگونگی پایان تهاجم به اوکراین صحبت کرد: «نه با یک پیروزی نظامی، بلکه از طریق توافق با غرب.» در پایان مصاحبه، پوتین به کارلسون گفت که زمان گفت‌وگو درباره پایان دادن به جنگ فرا رسیده است؛ زیرا «کسانی که در غرب قدرت دارند متوجه شده‌اند» که روسیه در میدان جنگ شکست نخواهد خورد. پوتین گفت: «ما برای این گفت‌وگو آماده هستیم.» پوتین در پاسخ به پرسش کارلسون درباره اینکه آیا ناتو می‌تواند کنترل روسیه بر بخش‌هایی از اوکراین را بپذیرد، گفت: «اجازه دهید فکر کنند چگونه این کار را عزتمندانه انجام دهند.

اگر اراده‌ای وجود داشته باشد، گزینه‌هایی در این رابطه وجود دارد.»این مصاحبه که روز سه‌شنبه انجام شد، اولین مصاحبه پوتین با یک رسانه غربی از زمان آغاز جنگ تمام‌عیار وی در اوکراین و اولین مصاحبه وی با یک آمریکایی از سال۲۰۲۱ بود. این در حالی است که پوتین به‌طور مرتب با رسانه‌های اصلی آمریکایی در این کشور مصاحبه می‌کرد. سخنگوی او گفت که کرملین این‌بار کارلسون را انتخاب کرد؛ زیرا رسانه‌های سنتی «یک موضع منحصرا یک‌جانبه» درباره روسیه دارند. به نوشته نیویورک‌تایمز، پوتین به جای متوسل شدن به برخی از لفاظی‌های آتشین، شاخه زیتون را به سمت غرب دراز کرد. پوتین در بخشی از سخنانش افزود: «هیچ اشکالی در مسیر غربی وجود ندارد.» او خاطرنشان کرد که این مسیر به «موفقیت خوبی در تولید، حتی در علم» منجر شده است.

این انعکاس اظهارات پوتین در دو سال گذشته بود که درگیری او با غرب به‌عنوان یک کل نیست، بلکه با نخبگان حاکم است که به دنبال حفظ هژمونی جهانی خود هستند. پوتین در این مصاحبه ظاهرا به دنبال این بود که نشان دهد که مسکو و واشنگتن می‌توانند نقاط مشترکی پیدا کنند. او به کارلسون گفت که برخلاف هشدارهای برخی مقامات غربی، روسیه هیچ علاقه‌ای به حمله به کشورهای اروپای شرقی ندارد؛ مگر اینکه از جانب آنها تهدیدی متوجه روسیه شود.