اگر دفتر دادستانی بتواند ادعای خود را ثابت کند، قاضی ناظر دادگاه می‌تواند مجموعه‌ای از مجازات‌ها از جمله ۲۵۰میلیون دلار مجازات را برای ترامپ اعمال کند.بیرون از دادگاه اما ترامپ مجموعه‌ای از حملات شخصی را به لتیشیا جیمز و قاضی آرتور اف.انگورون ترتیب داد. او قاضی را «سرکش» و جیمز را «شخصی وحشتناک» نامید و حتی گفت که آنها مجرم هستند. درحالی‌که نمایندگان جیمز به‌طور روشمند پرونده را به پیش بردند، ترامپ در سکوتی ناراحت‌کننده روی صندلی‌اش نشسته بود.

دفتر دادستانی کل، رئیس‌جمهور سابق را متهم کرد که ثروت خود را بیش از ۲میلیارد دلار بیشتر نشان داده است تا شرایط مطلوب برای بستن قرارداد با بانک‌ها را به‌دست آورد و درباره ثروت خود اغراق نیز کرده است. در واقع دادستان‌های نیویورک او را متهم کرده‌اند که در این سال‌ها بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و موسسات مالی دیگر را با بزرگن‌مایی در ارزش دارایی‌هایش فریب داده است تا بتواند به وام‌های بهتر، بیشتر و بزرگ‌تری دست پیدا کند. هفته گذشته قاضی آرتور انگورون رای داد که رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و دو پسرش، اریک و دونالد جونیور، با دستکاری در اظهارنامه‌های مالی، در یک فقره کلاه‌برداری مسوول و مقصر هستند. این قاضی حالا باید درباره ۶فقره اتهامی دیگر از جمله جعل مدارک مالی، همدستی برای جعل مدارک مالی، صدور اظهارنامه‌های مالی جعلی، کلاه‌برداری و تقلب در بیمه و تلاش برای تقلب در بیمه تصمیم‌گیری کند.

لتیشیا جیمز دادستان ایالتی درخواست ۲۵۰میلیون دلار جریمه و منع این سه‌نفر از فعالیت اقتصادی را داده است. او بیرون دادگاه اظهار امیدواری کرد که عدالت اجرا شود. در جریان جلسه دادگاه روز دوشنبه، کریستوفر کایس، وکیل ترامپ دفاع از موکل خود را بر این ادعا استوار کرد که «آنچه به موسسات مالی و بانک‌ها ارائه می‌شود تخمینی است و هیچ‌گاه دقیق مطلق نیست.» او به دادگاه گفت موکلش با تصمیم‌گیری و پیش‌بینی‌های درست درباره سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات توانسته است ثروت خود را بسازد.

او در عین حال تاکید کرد که موکلش «قصد کلاه‌برداری نداشته و هیچ‌کس در این پرونده قربانی نشده است.» دونالد ترامپ پیش از ورود به دادگاه به خبرنگاران گفت ازآنجاکه تمامی وام‌های خود را به بانک‌ها پرداخته است، دلیلی برای محاکمه او وجود ندارد. این درحالی است که طبق قانون نیویورک، صرف انجام کلاه‌برداری ادامه‌دار، برای محاکمه فرد کافی است و لازم نیست قربانی خصوصی وجود داشته باشد. ترامپ درعین حال به خبرنگاران گفت: این دادگاه «تلاشی برای تضعیف او در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست.» کوین والاس یکی از دادستان‌‌های نیویورک در این دادگاه فهرست املاکی را برشمرد که به گفته او دونالد ترامپ و گروه کارکنانش برای اخذ وام بهتر ارزش آنها را بیش از حد جلوه داده بودند. ترامپ چهار پرونده دیگر هم در جریان دارد که مربوط به تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات قبلی و همچنین نقض امنیت ملی در نگهداری اسناد محرمانه است.با این حال ترامپ از فرصت استفاده کرد و جنگ یک‌ساله خود با لیتیشیا جیمز را به کارزار انتخاباتی تبدیل کرد. او این دادگاه را جعلی خواند و اعتقاد دارد که این دادگاه‌ها توسط دموکرات‌ها به جلو برده می‌شود و آنها قصد دارند تا با دادگاه‌های متوالی عملکرد او را زیر سوال ببرند.