ارتش اوکراین گفت که این حمله در جریان نشست فرماندهان روسی انجام شد و به مقر ناوگان روسیه در سواستوپل کریمه آسیب جدی وارد کرد. رئیس اطلاعات نظامی اوکراین، کایرلو بودانوف نیز روز شنبه به صدای آمریکا گفت که در پی این حمله دو ژنرال ارشد روسی - سرهنگ الکساندر رومانچوک و سرگرد اولگ تسکوف- به‌شدت مجروح شده‌اند. از هیچ‌یک از طرفین خبری درباره وضعیت آنها منتشر نشده است. هیچ اظهارنظر فوری از سوی وزارت دفاع روسیه درباره وضعیت فرماندهان این کشور تا لحظه تنظیم گزارش ارائه نشد و هیچ راستی‌آزمایی مستقلی هم درباره این ادعاهای اوکراین وجود نداشته است. در هفته‌های اخیر، اوکراین به‌شدت سرعت حملات در کریمه را افزایش داده است؛ شبه جزیره‌ای استراتژیک که تقریبا یک دهه پیش به‌طور غیرقانونی توسط مسکو ضمیمه شده است. کی‌یف از موشک‌ها و پهپادهای هوایی و دریایی برای حمله به کشتی‌های جنگی، بنادر دریایی، پل‌ها و انبارهای نظامی استفاده کرده است. تحلیلگران می‌گویند که اوکراین با هدف قرار دادن کریمه، استفاده کرملین از این منطقه را به‌عنوان یک مرکز لجستیک دشوار کرده است؛ درحالی‌که روسیه اکنون در حال نبرد با یک ضد حمله بزرگ اوکراینی‌ها روبه‌رو است. همچنین هزینه‌ای که مسکو باید برای حفظ کنترل شبه‌جزیره بپردازد، بالاتر برده است. این پایگاهی است که روسیه به‌طور منظم از آن برای شلیک موشک‌هایش علیه شهرهای اوکراین استفاده می‌کند.

یک تحلیلگر ارتش روسیه در اندیشکده «سی‌ان‌ای»، مستقر در واشنگتن می‌گوید: «هر هدفی در داخل کریمه اساسا یک بازی منصفانه است تا به روس‌ها نشان دهد که امنیت ندارند، آسمان کریمه را کنترل نمی‌کنند، در برابر حملات اوکراین آسیب‌پذیر هستند و اوکراین هر زمان که بخواهد می‌تواند به اهدافش برسد.» روسیه روز دوشنبه رگباری از پهپادها و موشک‌ها را به سمت شهر بندری اودسا در اوکراین روانه کرد. این نقطه مرکز تجارت صادرات غلات اوکراین بوده که کی‌یف تلاش کرده است به‌رغم تلاش‌های روسیه برای فلج کردن صادراتش، آن را حفظ کند. ارتش اوکراین مدعی شد که بیشتر پرنده‌ها و موشک‌های روسی را سرنگون کرده است؛ اما مقامات گفتند که یکی از آنها به انبار غلات اصابت کرد و دو نفر کشته شدند و دیگر پهپادهای انتحاری به یک پایانه دریایی و یک هتل بلندمرتبه متروکه آسیب رساندند. به گفته ارتش اوکراین در حمله روز جمعه به سواستوپل از ترکیبی از موشک‌ها و پهپادهای تهاجمی استفاده شده است تا بتواند بر پدافند دفاعی روسیه غلبه کند.

فیلم‌های ویدئویی ساختمان ستاد را در حال دود کردن نشان می‌دهند که یک سلاح هوابرد در آن فرو می‌افتد و آن را منفجر می‌کند و آوارها را به پرواز درمی‌آورد و آن منطقه را در ابری از دود غلیظ و آوار فرو می‌برد. خبرگزاری روسی تاس تصویری را منتشر کرد که نشان می‌دهد بخشی از ساختمان فرو ریخته است و تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای قبل و بعد از حمله نیز نشان می‌دهد که ساختمان به‌شدت آسیب دیده است. اگر ادعاهای اوکراین درست باشد – اینکه از نشست سطح بالای روسیه اطلاع داشته، هویت افراد مورد حمله را فاش کرده و توانسته تعداد تلفات را به دست بیاورد– این اظهارات نشان‌دهنده یک کودتای اطلاعاتی و همچنین یک کودتای نظامی است.