این تیراندازی در بحبوحه افزایش بی‌ثباتی در لبنان رخ می‌دهد. روز چهارشنبه بر اثر واژگونی یک کامیون حامل مهمات برای حزب‌الله، دو نفر کشته شدند. ارتش لبنان اعلام کرد که یک کامیون مملو از مهمات در بزرگراهی در «الکحله» در شرق بیروت واژگون شد. متعاقبا در درگیری بین اسکورت خودرو و افراد محلی دو نفر کشته شدند. به گزارش خبرگزاری ملی، ارتش به صحنه واکنش نشان داد و بار کامیون را قبل از برداشتن کامیون و بازگشایی جاده به یک سایت نظامی منتقل کرد. رویترز گزارش داد که درگیری بین اعضای حزب‌الله و ساکنان این روستای عمدتا مسیحی رخ داد. به گفته این منبع، یک عضو حزب‌الله شهید و یک نفر از افراد محلی کشته شدند.

شبکه خبری المنار گزارش داد که «شبه‌نظامیان» به کاروان حمله کردند و به دنبال کنترل کامیون بودند. به گزارش رویترز، دفتر محلی نیروهای شبه‌نظامی مسیحی لبنان، حزب‌الله را به تیراندازی متهم کرد. نیروهای لبنانی یک سازمان سیاسی و نظامی مسیحی به رهبری سمیر جعجع است. این گروه رقیب حزب‌الله است و این دو در جنگ داخلی که در سال۱۹۹۰ پایان یافت، در دو طرف مخالف جنگیدند.

این دو حادثه در زمان پرتنشی برای لبنان رخ داد. در حال حاضر لبنان در یک بحران اقتصادی فرو رفته است. در جبهه سیاسی، پارلمان نیز از زمانی که میشل عون از سمت خود در اکتبر کنار رفت، در انتخاب رئیس‌جمهور ناکام مانده است. سلیمان فرنجیه، نامزد حزب‌الله با مخالفت نیروهای لبنانی و دیگر گروه‌های مسیحی مواجه است. در سیستم تقسیم قدرت لبنان، ریاست‌جمهوری توسط یک مسیحی برعهده بر عهده گرفته می‌شود. همچنین.تنش بین حزب‌الله و اسرائیل نیز در حال افزایش است. در طول تابستان حوادث امنیتی متعددی در مرز رخ داده است. وضعیت پس از برپایی چادرهای حزب‌الله برای اسکان نیروهایش در امتداد مرز در ماه مه تشدید شد. درگیری بین گروه‌های مسلح در لبنان رایج نیست. با این حال، در سال۲۰۲۱، تیراندازی در تظاهرات حزب‌الله در بیروت شش کشته برجای گذاشت. حزب‌الله نیروهای لبنانی را عامل این خشونت‌ها دانست.