«ونیامین کندراتیف» فرماندار منطقه کراسنودار در تلگرام با بیان اینکه ارتش روسیه حمله را دفع کرد، گفت که این حمله خسارت مادی یا تلفاتی نداشته است. همزمان وزیر دفاع روسیه دیروز (جمعه) با نیروهای روسی مستقر در خط مقدم جنگ دیدار کرد. بازدید شویگو از این نیروها یک روز پس از بازدید والری گراسیموف، رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه، از این نیروها در خط مقدم نبرد با اوکراین انجام شد.  این در حالی است که یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر از شویگو و گراسیموف انتقاد و آنها را به بی‌کفایتی متهم کرده بود. سی‌ان‌ان در بخش دیگری از گزارش خود که همواره به‌روزرسانی می شد نوشت، تاکنون هیچ دستاورد مشخصی از خطوط مقدم نبرد اوکراین به‌دست نیامده است.

همین امر موجب نگرانی مقام‌های اوکراینی مبنی بر کاهش احتمالی کمک‌های غرب شده است. در همین راستا، وزیر خارجه اوکراین ابراز امیدواری کرد که کاخ سفید درباره کاهش کمک‌هایش به اوکراین تصمیم‌گیری نکند. این درخواست دیمیترو کولبا پس از آن مطرح شد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، از کنگره خواست تا به کمک مالی ارسال تسلیحاتی به تایوان از طریق بودجه تخصیص‌یافته برای اوکراین نظر مساعد بدهد. این دیپلمات ارشد اوکراینی گفت: «چگونگی حل این مسائل یا مسائل دیگر در داخل آمریکا به خودشان مربوط است. شک ندارم که تصمیماتی که در دولت ایالات متحده در زمینه حمایت از اوکراین اتخاذ خواهد شد، در واقع منجر به کاهش این حمایت نمی‌شود.»

روزنامه فایننشال‌تایمز روز چهارشنبه به نقل از منابعی مطلع گزارش داد که بایدن در نظر دارد اواخر ماه اوت از کنگره بخواهد که تامین تسلیحات به تایوان را به‌عنوان بخشی از درخواست بودجه تکمیلی برای اوکراین تامین کند.

این درخواست پس از اعلام کاخ سفید در اواخر ژوئیه۲۰۲۳ مبنی بر تامین تسلیحات ۳۴۵میلیون دلاری تایوان از سوی ایالات متحده صورت می‌گیرد. روسیه بارها هشدار داده که تامین تسلیحات برای اوکراین به منزله اهدافی مشروع است. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز گفته که ارسال سلاح از سوی متحدان ناتو و آموزش نیروهای اوکراینی توسط آنها به منزله دخالت مستقیم در جنگ اوکراین تلقی می‌شود.

در بخش دیگری از گزارش سی‌ان‌ان آمده است که شهر اوکراینی بردیانسک که در اشغال روسیه است، پنج‌شنبه شب با مجموعه‌ای از انفجارها به لرزه درآمد.

در عین حال، این گزارش می‌افزاید که نیروهای مزدور واگنر در بلاروس احتمالا موجب تهدید ناتو خواهند بود. «کاتلین ماگرامو» در این گزارش نوشت واگنری‌ها می‌کوشند جناح شرقی ناتو را بی‌ثبات سازند. این تحولی است که رهبران لهستان و لیتوانی هم به آن اشاره کرده‌اند. به همین دلیل شورای اروپا تحریم‌های جدیدی علیه مینسک اعمال کرد.