خبرگزاری لبنانی «المُدُن» اولین بار در ماه آوریل گزارش داد که مقامات آمریکایی و سوری در مسقط پایتخت عمان برای گفت‌وگو درباره تایس، روزنامه‌نگار آزاد که بیش از یک دهه پیش ناپدید شد و جنگ داخلی سوریه را پوشش می‌داد، ملاقات کردند.  البوسعیدی میزبانی کشورش از چنین مذاکراتی را تایید نکرد؛ اما گفت که تبادل پیام هایی بین واشنگتن و دمشق «تا حدی» با کمک عمان صورت گرفته است.  البوسعیدی گفت: «ما حداقل می‌دانیم که پیام‌هایی می‌رود و می‌آید. من نمی‌توانم به شما بگویم که آنها هنوز به یافتن راهی برای خروج نزدیک‌تر هستند. اما این روند شروع شده است و امیدوارم ادامه پیدا کند.»دولت بایدن قبلا به تعامل مستقیم خود با سوری‌ها بر سر تایس اذعان کرده بود. المانیتور در فوریه۲۰۲۲ گزارش داد که دولت آمریکا با دمشق درباره «مجد کمالماز»، شهروند آمریکایی دیگری که گفته می‌شود توسط دولت سوریه بازداشت شده، صحبت کرده است.

روابط اسرائیل و فلسطین

درحالی‌که دولت بایدن برای گسترش توافق‌نامه ابراهیم تلاش می‌کند، البوسعیدی اشاره کرد که ایجاد یک کشور فلسطینی پیش‌نیاز عمان برای برقراری روابط کامل با اسرائیل است. عمان و اسرائیل روابط آرام و غیررسمی دارند. در نشانه ای از گرم شدن روابط، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر در اکتبر ۲۰۱۸ با سلطان قابوس فقید در مسقط دیدار کرد که اولین دیدار از این دست توسط یک مقام اسرائیلی در ۲۰سال گذشته بود. در ماه فوریه، عمان با پیروی از عربستان سعودی حریم هوایی خود را به روی تمام خطوط هوایی از جمله اسرائیل باز کرد.  البوسعیدی گفت: «ما پذیرای رابطه با اسرائیل هستیم، اما نه به قیمت نادیده گرفتن [و] بستن درها به روی فلسطینی‌ها. هرگونه رابطه کامل با اسرائیل نیز باید به موازات یک رابطه کامل و شناسایی فلسطین همراه باشد.» زمانی تصور می‌شد که این کشور خلیج فارسی در خط بعدی عادی‌سازی روابط با اسرائیل باشد. عمان از پیوستن بحرین، امارات و مراکش به توافق‌نامه ابراهیم استقبال کرد و چند روز پس از اعلام توافق امارات و اسرائیل در اوت۲۰۲۰، یوسف بن‌علوی، وزیر امور خارجه وقت عمان، در تماس تلفنی با همتای اسرائیلی خود درباره موضوع «نیاز به تقویت روابط» صحبت کرد. اما پذیرش منطقه‌ای اسرائیل با روی کار آمدن کابینه ائتلافی راست‌گرای نتانیاهو، کند شده است.

خیز چین در منطقه به جای آمریکا

 البوسعیدی گفت که عمان چین را به‌عنوان «شریک، نه به عنوان رقیب» در برابر ایالات متحده می‌بیند. عمان و سایر کشورهای حوزه خلیج‌فارس به دنبال تنوع بخشیدن به اقتصادهای وابسته به نفت خود، در زمانی که ایالات متحده تمرکز استراتژیک خود را به سمت آسیا و اروپای شرقی معطوف کرده است، به چین نزدیک می‌شوند. بر اساس گزارش اندیشکده «آسیا هاوس» مستقر در لندن، تجارت بین پکن و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱ دوبرابر شده است. چین که همچنان بازار اصلی نفت‌خام عمان است، میلیاردها دلار برای توسعه یک پارک صنعتی در بندر استراتژیک «دقم» در جنوب شرقی عمان سرمایه‌گذاری می‌کند.

مذاکرات حوثی‌ها و عربستان در یمن

وزیر امور خارجه عمان گفت‌وگوهای مستقیم میان مقامات سعودی و حوثی‌ها در صنعا، پایتخت یمن در اوایل سال جاری را «اولین گام» برای پایان دادن به درگیری‌های طولانی‌مدت این کشور خواند. عمان که با یمن مرز مشترک دارد و میزبان مقامات حوثی در مسقط است، بی سر و صدا آزادی زندانیان و گفت‌وگوهای گسترده‌تر برای پایان دادن به جنگ را تسهیل کرده است. یک هیات عمانی به همراه محمد الجابر، سفیر عربستان سعودی در یمن برای مذاکرات آوریل در صنعا شرکت کردند.