ودات بیلگین، وزیر کار ترکیه گفته است که ترکیه در ماه ژوئیه مجددا افزایش حقوق‌ها را شاهد خواهد بود. او گفته است که این افزایش بالاترین سطح از افزایش حقوق خواهد بود که حداقل حقوق در آن دست‌کم ۵۰۰دلار در ماه خواهد بود. در این صورت کف حقوق نزدیک به ۱۰هزار لیر خواهد شد.

   یکی از عواملی که در حادثه انتخاباتی در ارزروم حضور داشت، مورد شناسایی نیروهای اطلاعاتی ترکیه قرار گرفت. درحالی‌کلیچداراغلو، رهبر اپوزیسیون گفته است از پیگیری این موضوع کوتاه نخواهد آمد، به گفته مقامات اطلاعاتی این کشور یکی از این افراد محمد آکیف بوده که عضو گروه «فتو» است. گروه فتو را دولت ترکیه به طرفداران فتح‌الله گولن، رهبر روحانی ترکیه نسبت می‌دهد که در تبعید خودخواسته در آمریکا به‌سر می‌برد و آنها را مقصر کودتای سال۲۰۱۵ می‌داند. در حادثه ارزروم، عده‌ای به میتینگ انتخاباتی امام‌اوغلو حمله کردند و ده‌ها زن و کودک زخمی شدند.

   رجب طیب اردوغان، که روی مفاد حقوق کارکنان دولت کار می‌کند، در آستانه انتخابات تاکید کرد که کارمندان دولتی با افزایش حقوق مواجه شدند. او گفت که این حقوق بر اساس تورم و بالا بردن سطح رفاه کارکنان در نظر گرفته خواهد شد.

   روزنامه ینی‌شفق، نزدیک به دولت ترکیه نوشت که حزب دموکراسی خلق، مربوط به کردها با معرفی نکردن نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری از کلیچداراوغلو به‌طور رسمی حمایت کرده است. این حمایت به‌ویژه با واکنش مثبت کمال کلیچداراوغلو و سپس میز شش‌نفره همراه شده است. این حزب که در استان‌های کردنشین تجمع‌های انتخاباتی برگزار می‌کند، به تلاش‌های خود به حمایت از کلیچداراوغلو ادامه می‌دهد.

   کمال کلیچداراوغلو، نامزد مشترک ریاست‌جمهوری ائتلاف اپوزیسیون ملت، خواستار آرامش در چند روز مانده به یکی از حساس‌‌ترین انتخابات ترکیه شده و از دولت به‌دلیل عدم اتخاذ تدابیر امنیتی برای جلوگیری از حادثه‌ای که در آخر هفته در ارزروم رخ داد، انتقاد کرد. او گفت: من از مردمم می‌خواهم که آرام بمانند. کلیچداراوغلو در یک مصاحبه تلویزیونی در اواخر ۸ مه گفت: «ما به انتخابات می رویم نه به جنگ.» میز شش نفره اعتقاد دارد که این حمله از سوی راست‌های افراطی ترتیب داده شده است. اکرم امام‌اوغلو، شهردار استانبول فرد مورد علاقه کردهاست.

   از روز هشتم ماه مه، طبق قانون، سخنرانی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری از شبکه تی‌آرتی ترکیه آغاز شد. رجب طیب‌اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه که به دنبال تمدید دوره تصدی خود است، از رای‌دهندگان خواست تا اعتماد و حاکمیت ثبات را انتخاب کنند.

   محرم اینجه، رهبر حزب میهن از دولت به‌دلیل سوء مدیریت نهادهای دولتی، اقتصاد و کشاورزی انتقاد کرد. او از رای‌دهندگان خواست تا از حزبش حمایت کنند؛ حزبی که او نه «چپ و نه راست» توصیف کرد، بلکه متشکل از کسانی است که «در رکاب آتاتورک، بنیان‌گذار ترکیه مدرن هستند.»