نظرسنجی‌ها همچنان حاکی از برتری کلیچداراوغلو در برابر اردوغان است. کلیچداراغلو با ۴۹درصد آرا از اردوغان با ۲/ ۴۳درصد پیش است. در انتخابات پارلمانی اما برتری با حزب عدالت و توسعه است؛ اما این برتری بدون ائتلاف به جایی نمی‌رسد. حزب عدالت و توسعه با ۴/ ۳۴درصد در مقام نخست است و حزب حرکت ملی ترکیه، متحد اردوغان با ۶/ ۶ درصد در رتبه پنجم قرار دارد. حزب جمهوری خلق ترکیه نیز با ۵/ ۲۹درصد دوم و حزب خوب با ۱۱درصد سوم است. در مجموع ائتلاف ملت، به رهبری کلیچداراوغلو می‌تواند پارلمان را از عدالت و توسعه پس بگیرد.

 ینی شفق نزدیک به حزب عدالت و توسعه مدعی شد که در اجتماع اردوغان در استانبول بیش از ۷/ ۱میلیون نفر حضور داشته‌اند. در این تجمع انتخاباتی، رجب طیب‌اردوغان از جمعیت عظیم مردم در استانبول استقبال کرد و دستاوردهای دولت خود در ۲۱سال گذشته را یادآور شد. رهبر ترکیه گفت که دولت او درآمد ملی خود را در ۲۱سال گذشته سه‌برابر کرده است. او تصریح کرد: «در ۲۱سال، ما برای ۲۱میلیون نفر که به جمعیت خود افزوده شد، شغل و غذا فراهم کردیم. ما در ۲۱سال ۵/ ۱۰میلیون خانه جدید ساختیم و برای خانواده‌ها سقف فراهم کردیم.»

 روزنامه جمهوریت نزدیک به حزب جمهوری خلق ترکیه نوشت: در تجمع ارزروم که با حضور امام‌اوغلو برگزارشد، عده‌ای از طرفداران منتسب به اردوغان به وی حمله کردند. بکر بوزداغ وزیر دادگستری درباره حمله به اکرم امام‌اوغلو در تجمع خود در ارزروم اظهاراتی در نفی این عمل بیان کرد. بوزداغ گفت: «تحقیقات قضایی آغاز شده است، عده‌ای نیز دستگیر شده‌اند.» در این تجمع عده‌ای با سنگ و چوب به طرفداران حزب جمهوری خلق ترکیه حمله کردند و زنان و کودکان در این حمله زخمی شدند.

 کلیچداراوغلو، نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و رهبر حزب جمهوری خلق ترکیه، ویدئویی را منتشر کرد که در آن به نقد سیستم آموزشی در این کشور پرداخت. او که در حساب شخصی‌اش این ویدئو را به اشتراک گذشته است، با تقبیح حمله به میتینگ انتخاباتی اکرم امام‌اوغلو، هم‌حزبی‌اش گفت: «این دولت ۸بار وزیر آموزش ملی را تغییر داد و سیستم آموزشی ۱۷بار تغییر کرده است.» او که قصد دارد تا رای جوانان را جذب کند، در این ویدئو گفت: «این موضوع بسیار حیاتی است و نباید از مساله آموزش غفلت کرد.» سیستم آموزشی مورد انتقاد جوانان ترکیه است.