آرایی که ترک‌های خارج از کشور برای انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی آتی یکشنبه آینده داده‌اند، از تعداد آرا در انتخابات۲۰۱۸ فراتر رفته است. بر اساس ارقام هیئت عالی انتخابات (YSK)، از ۲۷آوریل، ۱.۴۸۸.۸۴۲رای تا اواخر روز یکشنبه در دروازه‌های گمرک و نمایندگی‌های گمرکی خارج از کشور به صندوق انداخته شده است.  حدود ۶۱ میلیون نفر شرایط رای دادن در انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی ۱۴مه را دارند. حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون کُرد می‌توانند در انتخابات تاریخ‌ساز شوند و برای نتیجه انتخابات تعیین‌کننده ظاهر شوند.  کلیچداراوغلو، نامزد ریاست‌جمهوری ائتلاف ملت، در گفت‌وگو با مردم در کرشهیر گفت: «من سه فرزند دارم، هیچ‌کس نمی‌داند آنها چه می‌کنند. هر کدام از آنها نان‌آور هستند، کار می‌کنند، تولید می‌کنند و درآمد دارند. کلیچداراغلو ادامه داد: آنها از من می‌ترسند. من اگر به قدرت برسم، می‌دانم چه کنم؟!»

 مرال آکشنر، رهبر حزب خوب و منصور یاواش، نامزد معاونت رئیس‌جمهوری از سوی میز شش‌نفره و شهردار کلان‌شهر آنکارا، در مانیسا برای طرفدارانشان سخنرانی کردند. مرال آکشنر درباره ادعاهای موجود در ویدئوی منتشرشده توسط علی یشیلداغ، کوچک‌ترین عضو خانواده یشیلداغ درباره رئیس‌جمهور از اردوغان پرسید: یک میلیارد دلار به جیب شما وارد شده است. شما باید این ادعاها را بررسی کنید. یشیلداغ از نزدیکان اردوغان درخصوص ساخت فرودگاه در آنتالیا در سال۲۰۰۷، ادعاهایی را مطرح کرده است مبنی بر اینکه در این پروژه یک‌میلیارد دلار «نیست» شده است.  اکرم امام‌اوغلو، نامزد معاون ریاست‌جمهوری اتحاد ملت، شهردار شهرداری کلانشهر استانبول در بیانیه‌ای گفت: «تلاش‌هایی وجود داشت تا مانع ملاقات من با همشهریانم در ارزروم شوند.» او تصریح کرد که تا آخر عمر این ننگ همراه شما باقی خواهد ماند.

 خبرگزاری رویترز تلاش‌های کمال کلیچداراغلو در این دوره از انتخابات را قابل ستایش دانست. این خبرگزاری نوشت که کمال کلیچداراغلو در این دوره از انتخابات از زیر سایه اردوغان خارج شده است. به گفته این سایت، پیشتازی نامزد اپوزیسیون در این دوره از انتخابات در نظرسنجی‌ها بیانگر این امر هستند. از نظر این سایت، این دوره مهم‌ترین انتخابات برای تاریخ مدرن ترکیه است.