گروه بین‌الملل- مقام‌های دولت هند دیروز (چهارشنبه) اعلام کردند، مانموهان سینگ به دنبال استعفای وزیر دارایی این کشور با حفظ سمت نخست‌ وزیری، به طور موقت مسوولیت وزیر دارایی هند را نیز بر عهده گرفته است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، «پراناب مخرجی»، وزیر دارایی هند روزسه‌شنبه به منظور کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری ماه ژوئیه از مقام خود استعفا داد و این پست را خالی گذاشت.

یکی از مقام‌های دفتر مانموهان سینگ، نخست‌ وزیر هند به خبرگزاری فرانسه گفت: نخست‌ وزیر تصمیم گرفته است تا برای یک یا دو ماه تصدی پست وزارت دارایی را بر عهده داشته باشد. وی تنها زمانی که تصور کند زمان مناسبی برای واگذاری این پست به یک وزیر دارایی جدید وجود دارد، این کار را انجام خواهد داد.

این در شرایطی است که اقتصاد هند که در حال شکوفا شدن بود، اکنون از کندی رشد صنعتی و کسری بودجه مالی و همین‌طور اصلاحات ناکام رنج می‌برد.

اقتصاد هند از ماه ژانویه تا مارس تنها ۳ / ۵ درصد رشد داشته که کندترین میزان رشد اقتصادی برای این کشور در ۹ سال گذشته بوده است.

مانموهان سینگ پیش‌تر بین سال‌های ۱۹۹۱ و ۱۹۹۶ وزیر دارایی هند بود و اصلاحات اقتصادی انجام داد که باعث شکوفا شدن اقتصاد این کشور شده است.