نظام تحصیلی

توجه کیم جونگ‌اون در نظام تحصیلی این کشور، بر علوم طبیعی است. نظام تحصیلی این کشور در دوره کیم جونگ‌اون، رهبری کره‌شمالی به ۱۲ سال گسترش پیدا کرده و بر مباحث علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات متمرکز شده است.

تفریحات نادر مردم

باغ‌وحش پیونگ‌یانگ چند دهه است که میزبان بازدیدکنندگان است. در سال۲۰۱۶ یکی از محبوب‌ترین غرفه‌های این باغ‌وحش غرفه سگ‌ها بود که نژادهای مختلفی از این‌ گونه جانوری را به نمایش گذاشته بود. این جزء یکی از معدود تفریحات رایج در کره‌شمالی است.

رشوه به وقت طلاق

در همه‌گیری کرونا، فشارهای مالی باعث شد تا نرخ طلاق در کره‌شمالی افزایش یابد. مطالعات نشان می‌دهد که طلاق در فرهنگ کره‌شمالی امری نکوهش شده است؛ اما مردم این کشور برای تعیین وقت دادگاه طلاق، رشوه می‌دهند! مردم کره‌شمالی در نظام طبقاتی «سونگبان» به سه دسته اصلی اجتماعی «وفادار»، «متزلزل» و «متخاصم» تقسیم می‌شوند. حقوق جنسی، جنسیتی و انسانی زنان و گروه‌های حاشیه‌ای در این کشور به صورت متداول نقض می‌شود.

ستایش از رهبران

جمعیت ۲۵میلیونی کره‌شمالی از همان ابتدای کودکی فرامی‌گیرند که باید رهبران خود مانند کیم جونگ‌اون را بسیار ستایش کنند. بسیاری از شهروندان این کشور او را در ملأ عام ستایش می‌کنند؛ اما از آنجا که دگراندیشان با تهدید مرگ یا اردوگاه کار اجباری مواجه هستند، مشخص نیست که ارادت مردم این کشور به رهبرشان تا چه حد قلبی است. همچنین بزرگداشت قدرت نظامی کره‌شمالی هم یکی دیگر از فعالیت‌های رایج در این کشور است.

دهکده پروپاگاندا

پروپاگاندا یا تبلیغات سیاسی ابزار قدرتمند این کشور در ترویج ایده‌های ملی‌گرایانه است. کره‌شمالی در مرز با همسایه جنوبی خود یک روستای باصفا و آرام ایجاد کرده تا مردم کره‌جنوبی را به ترک وطن وادار کند. کره‌شمالی از این روستا با نام «دهکده صلح» یاد می‌کند و مردم کره‌جنوبی آن را «دهکده پروپاگاندا» می‌نامند.

سفر بی‌خبر برابر با اعدام است

گزارشگران حقوق بشری مدعی‌اند که سفر به خارج از کره‌شمالی یا در داخل این کشور بدون دریافت مجوزهای لازم جرم بزرگی تلقی می‌شود. بسیاری از مردم این کشور که به کره‌جنوبی گریخته‌اند، خطر بزرگی را به جان خریده‌اند؛ زیرا مجازات ترک کره‌شمالی بدون دریافت مجوزهای لازم، اعدام است!