الجزیره در گزارش ۱۵دسامبر در همین رابطه نوشت: هر دو طرف آتش‌بس کریسمس را رد کرده‌اند و در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای برای پایان دادن به مناقشه تقریبا ۱۰ماهه وجود ندارد. ستاد کل ارتش اوکراین گفت که تمرکز اصلی مسکو بر شهرهای شرقی «باخموت» و «آودیوکا» است، اما در عین حال، روس‌ها به‌طور روزانه شهر جنوبی خرسون را گلوله باران کرده‌ و تلاش می‌کنند جای پای محکم‌تری در منطقه جنوبی زاپوریژیا به‌دست آورد. «کیریلو تیموشنکو» معاون دفتر رئیس‌جمهور روز پنج‌شنبه گفت گلوله‌باران روسیه در مرکز خرسون که ماه گذشته توسط اوکراین آزاد شده بود، باعث کشته شدن دو نفر شد. مقامات گفتند که گلوله‌باران برق شهر را نیز قطع کرد.

به گفته «دنیس براون» هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل، یکی از کشته‌شدگان در خرسون یک امدادگر زن در جامعه صلیب سرخ ملی اوکراین بود. او گفت که این حمله به ساختمانی صورت گرفت که توسط مقامات محلی و داوطلبان برای توزیع کمک استفاده می‌شد. او گفت: «شوکه‌آور است بدانیم مکانی که برای حمایت از غیرنظامیان، به‌ویژه افراد مسن استفاده می شود، ویران شود.» وزارت دفاع روسیه به درخواست برای اظهارنظر درباره حمله به خرسون پاسخ نداد.

«پاولو کیریلنکو» فرماندار منطقه دونتسک اوکراین گفت که یک نفر در نزدیکی باخموت کشته و چهار نفر زخمی شدند. «ایهور ترخوف» شهردار این شهر در تلگرام نوشت: «نیروهای روسی همچنین به زیرساخت‌های حیاتی در شهر خارکیف در شمال شرق این کشور حمله کردند که باعث چندین انفجار شد.» روز پنج‌شنبه «الکسی کولمزین» شهردار منصوب روسیه در دونتسک گفت که اوکراین ۴۰راکت از پرتابگرهای چندگانه راکت BM-۲۱ Grad به سمت این شهر شلیک کرده که به گفته او سنگین‌ترین حمله به این شهر از سال ۲۰۱۴ بوده است؛ زمانی که جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه این شهر را از کنترل کی‌یف خارج کردند. هیچ گزارشی از مرگ‌ومیر در دونتسک گزارش نشده است، اگرچه کولمزین گفت که پنج نفر از جمله یک کودک زخمی شده‌اند.

 روز پنج‌شنبه، اپراتور شبکه ملی Ukrenergo گفت که اوکراین همچنان به‌دلیل حملات روسیه، از جمله حملات جدید در شرق، از کسری «قابل توجه» برق رنج می‌برد و افزود که وضعیت به‌دلیل هوای زمستانی تشدید شده است. روسیه از اکتبر رگبار موشک‌ها را به زیرساخت‌های انرژی اوکراین آغاز کرده که باعث اختلال در تامین برق و گرمایش مردم در شرایط سرد زمستانی شده است. «ولکر ترک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت که حملات بیشتر به زیرساخت‌های اوکراین می‌تواند منجر به وخامت شدید انسانی و آوارگی شود.

 «ترک» در یک سخنرانی در شورای حقوق بشر پس از سفر هفته گذشته به اوکراین گفت که حملات روسیه میلیون‌ها نفر را در معرض «مشکل شدید» قرار داده است. وی افزود که جنگ یک «تراژدی و فاجعه غیرقابل کاهش» است. مسکو می‌گوید این حملات غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهند، بلکه هدف آن کاهش توانایی اوکراین برای جنگ و سوق دادن آن به مذاکره است؛ درحالی‌که کی یف می‌گوید این حملات جنایت جنگی است. در همین حال، لهستان اعتراض خود را روز پنج‌شنبه پس گرفت و بسته کامل توافق‌نامه‌های مرتبط را که شامل ۱۸میلیارد یورو (۱۶/ ۱۹میلیارد دلار) تامین مالی برای اوکراین در سال۲۰۲۳ است، تصویب کرد.