طبق اعلام کمیته مرکزی انتخابات اسرائیل، ۴۰فهرست برای این دور از انتخابات کنست ثبت‌نام کرده‌اند؛ اما پیش‌بینی شده است که تنها یک‌چهارم آنها بتوانند به کنست راه یابند. خبرگزاری آناتولی در این‌باره گزارش داده است که پیش‌بینی می‌شود که از ۴۰ فهرست مذکور فقط ۱۱فهرست موفق شوند و این ۱۱فهرست عبارتند از حزب راست «لیکود» به ریاست بنیامین نتانیاهو رئیس اپوزیسیون، ائتلاف میانه «آینده‌ای وجود دارد» به رهبری یائیر لاپید نخست‌وزیر فعلی، «اردوگاه رسمی» به رهبری بنی گانتس وزیر جنگ، «صهیونیست دینی» به رهبری «زالل اسموتریچ»، حزب راست‌گرای «شاس»، «یهدوت هتوراه»، «اسرائیل خانه ما»، ائتلاف عربی موسوم به «فهرست مشترک»، حزب «کارگر»، «مرتز» و فهرست یکپارچه عربی.

طبق این گزارش، نظرسنجی‌های اخیر حاکی از آن است که ائتلاف به رهبری بنیامین نتانیاهو بیشترین تعداد کرسی را به‌دست خواهد آورد؛ اما اکثریت مطلق را کسب نمی‌کند. طبق دو نظرسنجی انجام‌شده اخیر توسط شبکه «کان» و روزنامه «معاریو»، ائتلاف نتانیاهو متشکل از چهار حزب ۶۰کرسی از مجموع ۱۲۰کرسی کنست را به‌دست خواهد آورد و جبهه مقابل او نیز که متشکل از احزاب راست، چپ و میانه‌رو است، ۵۶کرسی را به خود اختصاص خواهند داد. همچنین این نظرسنجی‌های انجام شده حاکی از آن است که «جنبش عربی تغییر» به ریاست احمد الطیبی که اخیرا اعلام کرد بدون ائتلاف با هیچ طرفی در انتخابات مشارکت می‌کند، چهار کرسی باقی‌مانده را از آن خود خواهد کرد. انتخابات امروز پنجمین انتخابات کنست طی چهار سال گذشته است و نتایج نظرسنجی‌های انجام‌شده درباره این انتخابات احتمال بی‌نتیجه بودن این دور از انتخابات را قوت بخشیده‌اند؛ چراکه رقابت پایاپای است و گفته می‌شود که هیچ یک از طرف‌ها موفق به کسب ۶۱کرسی نخواهند شد.

در همین حال، ارتش اسرائیل که نگران عملیات‌های مقاومتی فلسطینی‌ها همزمان با برگزاری انتخابات است، اعلام کرد که تمامی اراضی اشغالی فلسطین را طی رای‌گیری می‌بندد و این محدودیت شامل کرانه باختری و تمام گذرگاه‌های نوار غزه می‌شود. طبق بیانیه ارتش اسرئیل، این محدودیت از نیمه شب بامداد سه‌شنبه شروع شد و تا نیمه‌شب فردا -بامداد چهارشنبه- ادامه خواهد داشت.