سیسیل پندرگراس، رئیس هیئت کمیساریای این شهرستان، روز یکشنبه گفت که به محض مشخص شدن برای توفان، دستور تخلیه داده شد. پندرگراس تصریح کرد که حتی پیش از آن زمان، برخی از مردم تصمیم گرفتند از توفان خارج شوند. او در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «من به انتخاب‌‌های آنها احترام می‌گذارم. اما من مطمئن هستم که بسیاری از آنها اکنون پشیمان هستند.» دین کریس‌‌ول، مدیر آژانس مدیریت اضطراری فدرال گفت که دولت فدرال قصد دارد مقدار زیادی کمک را آزاد و ابتدا توجه خود را بر فلوریدا متمرکز کند. جو بایدن، رئیس‌‌جمهوری ایالات‌متحده و جیل بایدن، بانوی اول این کشور قرار است روز چهارشنبه به این ایالت سفر کنند. کریس‌‌ول به فاکس‌‌نیوز ساندی گفت که دولت فدرال، از جمله گارد ساحلی و وزارت دفاع، توان زیادی را برای جست‌وجو و تخلیه صرف کردند. با این حال وی گفت که هنوز خطرات پابرجاست. کریس‌‌ول گفت: «ما بعد از توفان شاهد جراحات بسیار بیشتر و گاهی تلفات بیشتر هستیم.

آب راکد انواع خطرات را به همراه دارد، زباله دارد، ممکن است خطوط برق را با اشکال مواجه کند.» مقامات کارولینای شمالی اعلام کردند که حداقل چهار نفر در آنجا کشته شده‌‌اند. با این حال هیچ مرگ‌ومیری بلافاصله در کارولینای جنوبی گزارش نشد؛ جایی که ایان روز جمعه یک بار دیگر پا به خشکی گذاشت. از آن زمان به بعد، ایان به یک توفان پسا گرمسیری در حال تضعیف تبدیل شده است؛ اما در سطح آب در برخی از مناطق سیل‌‌زده همچنان حالت تزایدی دارد و خانه‌ها و خیابان‌‌هایی را که یک یا دو روز قبل قابل عبور بودند، زیر آب می‌‌برد. مرکز ملی توفان همان‌گونه که پیش‌‌بینی کرده بود، شاهد بارش‌‌های شدید بیشتری در بخش‌هایی از ویرجینیای غربی و مریلند غربی در روز یکشنبه بود که جزء «سیل‌‌های بزرگ ثبت‌‌شده» در مرکز فلوریدا به‌‌حساب می‌‌آید. با مشخص شدن مقیاس کامل ویرانی، مقامات گفتند که برخی از سنگین‌‌ترین آسیب‌‌ها توسط موج‌‌های اقیانوسی که توسط باد هدایت می‌‌شود، وارد شده است که به جوامع ساحلی برخورد کرده و ساختمان‌ها را از بین برده است.

تصاویر ماهواره‌‌ای از اداره ملی اقیانوسی و جوی نشان می‌‌دهد که کلبه‌های ساحلی و متلی که در سواحل جزیره سانیبل فلوریدا قرار داشت در اثر توفان ویران شده‌‌اند. اگرچه به نظر می‌‌رسد که بیشتر خانه‌ها هنوز پابرجا هستند، آسیب به سقف آنها به همه مشهود بود. بررسی‌‌های زمینی نشان داد که جزیره حائل، یک مکان محبوب توریستی که محل زندگی حدود ۶۰۰۰نفر بود، ویران شده است. دانا سوزا، مدیر شهری سانیبل گفت: «همه چیز کاملا از بین رفته است. سیستم برق ما تقریبا تخریب شده، سیستم فاضلاب ما به‌شدت آسیب دیده است و برای تامین آب عمومی ما در حال ارزیابی هستیم.»  گارد ملی و گارد ساحلی در حال پرواز با هلی‌کوپترها به جزایر بودند تا مردم را پس از فروریختن تنها پل سانیبل به سرزمین اصلی برسانند. فقط بیش از ۷۰۰هزار کسب‌وکار و خانه در بعدازظهر یکشنبه در فلوریدا بدون برق ماندند؛ جایی که بیش از ۲میلیون مشتری در شب اول توفان بدون برق شب را به صبح رساندند.