در میان کشته‌‌شدگان مصطفی برکه، کمدین معروف که به خاطر ویدئوهایش در شبکه‌های اجتماعی در تمسخر شبه نظامیان و فساد رایج شهره شده بود، دیده می‌‌شود. ملک مرست، سخنگوی خدمات اورژانس گفت که برکه پس از اصابت گلوله به سینه‌‌اش جان باخت. مرست گفت که نیروهای اورژانس همچنان در تلاش برای تخلیه مجروحان و غیرنظامیان گرفتار در درگیری هستند که در طول شب شروع شد و تا عصر شنبه ادامه یافت. وزارت بهداشت در آمار به‌‌روزشده تلفات اعلام کرد که ۱۴۰ نفر زخمی شده‌‌اند و ۶۴خانواده باید از مناطق اطراف درگیری تخلیه شده باشند. این سازمان گفت که بیمارستان‌‌ها و مراکز پزشکی در پایتخت گلوله‌‌باران شدند و تیم‌‌های آمبولانس از تخلیه غیرنظامیان منع شدند. ملک ترانا، خبرنگار الجزیره عصر شنبه از آرامش محتاطانه در طرابلس خبر داد: «از زمان شروع جنگ اوضاع آرام شده است. اما مردم اینجا هنوز می‌‌ترسند که لیبی در آستانه یک درگیری تمام عیار باشد.»

بن‌‌بست قدرت در لیبی، دولت وحدت ملی مستقر در طرابلس به رهبری عبدالحمید دبیبه را در مقابل دولت رقیب تحت رهبری فتحی بشاغا قرار داده است که توسط پارلمان مستقر در شرق حمایت می‌شود. دولت وحدت ملی دبیبه که به‌عنوان بخشی از روند صلح به رهبری سازمان ملل متحد پس از دور قبلی خشونت‌‌ها مستقر شد، گفت که آخرین درگیری‌‌ها در طرابلس با شلیک جنگنده‌های همسو با بشاغه به کاروانی در پایتخت، درحالی‌که سایر واحدهای حامی بشاغا بیرون شهر جمع شده بودند، آغاز شد. او بشاغا را به عقب‌‌نشینی از مذاکرات برای حل بحران متهم کرد. بشاغا که توسط پارلمان لیبی و فرمانده نظامی مستقر در شرق، خلیفه حفتر حمایت می‌‌شود، می‌گوید که ماموریت دولت وحدت ملی منقضی شده است. اما او تاکنون نتوانسته است در طرابلس ریاست‌‌جمهوری را بر عهده بگیرد؛ زیرا دبیبه اصرار داشته است که قدرت را تنها به یک دولت منتخب واگذار خواهد کرد.

دولت بشاغا در بیانیه‌ای اعلام کرد که هرگز مذاکرات را رد نکرده و پیشنهادهای خود را از سوی دبیبه رد کرده است. البته او به‌طور مستقیم به ادعای مرتبط بودن با درگیری‌‌ها پاسخ نداد. شاهدان به خبرگزاری رویترز گفتند که نیروهای همسو با بشاغا روز شنبه از چندین جهت سعی کردند قلمرویی در طرابلس را تصرف کنند؛ اما کاروان اصلی نظامی وی قبل از رسیدن به پایتخت به سمت شهر ساحلی مصراته برگشت. دبیبه بعدا ویدئویی را در فضای مجازی منتشر کرد که نشان می‌‌داد پس از پایان درگیری‌‌ها از مبارزان در شهر دیدن می‌‌کند. ترکیه که در اطراف طرابلس حضور نظامی دارد و در سال۲۰۲۰ با حملات پهپادی به نیروهای حاضر در این شهر کمک می‌‌کند تا متقابلا با حملات پهپادی رقیب مقابله کنند، خواستار آتش‌‌بس فوری شد و گفت: «ما همچنان در کنار برادران لیبیایی خود هستیم.» ریچارد نورلند، سفیر ایالات متحده در لیبی، در بیانیه‌‌ای گفت که واشنگتن افزایش خشونت‌‌ها را محکوم می‌‌کند و خواستار «آتش‌‌بس فوری و مذاکرات با تسهیل سازمان ملل بین طرف‌‌های درگیر» شد.