رسانه‌های محلی گزارش داده‌‌اند با توجه به اینکه تعداد نامشخصی از مردم زیر آوار و حریق آتش گرفتار مانده‌‌اند، تعداد تلفات این حادثه افزایش خواهد یافت. یکی از شاهدان گفت: «سر و صدای آتش‌‌بازی بلند شد و همه چیز در یک دقیقه شکسته شد. مردم نمی‌‌توانستند از فروشگاه‌ها خارج شوند.» وزارت شرایط اضطراری در بیانیه‌‌ای اعلام کرد که اطلاعات اولیه حاکی از آن است که دو انفجار بزرگ بخشی از ساختمانی را که دارای مواد آتش‌‌بازی بود، فرو ریخت و باعث آتش‌‌سوزی شد. اما این بیانیه نگفت که چه چیزی آتش‌بازی را منفجر کرده است. این گزارش افزود که حداقل پنج نفر کشته و حدود ۴۰نفر در بیمارستان بستری شده‌‌اند.

خبرگزاری اسپوتنیک ارمنستان به نقل از آرمن پامبوخچیان، وزیر شرایط اضطراری گفت که آتش خاموش شده است؛ اما وزش باد شدید همچنان یک تهدید است. وی گفت که تیم‌‌های امدادی در طول شب به جست‌وجوی بازماندگان ادامه دادند. دفتر شهردار ایروان اعلام کرد که مشخص نیست چند نفر زیر آوار مانده‌‌اند. ماریا تیتیزان، روزنامه‌نگار ساکن ایروان گفت: «این یک شوک کامل بود. تا آنجایی که ذهن من یاری می‌‌کند این اولین‌بار است که چنین انفجاری و چنین فاجعه‌‌ای در پایتخت رخ می‌‌دهد.» همه به اخبار و رسانه‌های اجتماعی چسبیده‌‌اند تا بفهمند چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

وبگاه «رادیو ارمنستان» اما روز یکشنبه گزارش داد که ساعت ۴:۴۶ بعدازظهر به وقت محلی مرکز ملی مدیریت بحران ارمنستان اطلاعاتی درباره وجود مواد منفجره در تمام ایستگاه‌های مترو، تاسیسات مهم نظامی و غیرنظامی، همه مراکز خرید، باغ وحش و کلیسا دریافت کرد. به دنبال این حادثه تمام این مراکز تخلیه شدند و نیروهای متخصص و سگ‌‌های آموزش‌دیده به محل‌‌های مشخص‌شده اعزام شدند. درحالی‌که گزارشی از هیچ‌گونه انفجار دریافت نشده بود، اما ساعاتی بعد ساختمانی که مواد آتش‌‌بازی داشتند، منفجر شدند.