به نوشته روزنامه نیویورک‌‌تایمز، بلافاصله پس از جست‌وجو، جمهوری‌خواهان کنگره، از جمله اعضای رهبری، با خشم واکنش نشان دادند و به سازمان‌های مجری قانون عالی کشور حمله کردند. برخی از آنها خواستار «کاهش بودجه» یا «نابودی اف‌‌بی‌‌آی» شدند و برخی دیگر با استفاده از کلماتی مانند «گشتاپو»، پلیس مخفی نازی برای اف‌‌بی‌‌‌‌آی استفاده کردند. این در حالی است که روز یکشنبه، صداهای معتدل‌‌تر در حزب، همکاران خود را به‌دلیل مخالفت با اقدامات مجریان قانون مورد سرزنش قرار دادند و در شرایطی که این اعضای میانه‌روی کنگره وظیفه نظارت بر وزارت دادگستری را نیز بر عهده دارند، دفاع از ترامپ را به شکل محدودتری دنبال کردند. با این حال بسیاری از جمهوری‌‌خواهان خواستار انتشار حکم بازرسی شدند. این یعنی اینکه آنها خواستار انتشار جزئیات شواهدی شده‌‌اند که قاضی را متقاعد کرده بود، دلیل محتملی برای این باور وجود داشته که ترامپ مرتکب جرم شده است. چنین اسنادی معمولا قبل از طرح اتهام، عمومی نمی‌‌شوند. برایان فیتزپاتریک، نماینده جمهوری‌‌خواه پنسیلوانیا و مامور سابق اف‌‌بی‌‌آی، در برنامه سی‌‌بی‌‌اس با اشاره به این اقدام بی‌‌سابقه گفت: «من از همه همکارانم خواسته‌‌ام مطمئن شوند که سنگینی سخنانشان را درک کنند.»

این هشدارها همزمان با تهدیدات نو ظهوری شده است که جان افراد را به خطر می‌‌اندازد. یک مرد مسلح روز پنج‌شنبه به مقر اف‌‌بی‌‌آی در سین‌‌سیناتی حمله کرد و روز جمعه، وزارت امنیت داخلی یک بولتن اطلاعاتی را برای مجریان قانون در سراسر کشور توزیع کرد که در آن نسبت به افزایش تهدیدها و اعمال خشونت‌آمیز، از جمله برخوردهای مسلحانه علیه کارکنان مجری قانون، قوه قضائیه و دولت، پس از جست‌وجوی خانه ترامپ هشدار داد. در چند روز اخیر اف‌‌بی‌‌آی و وزارت امنیت داخلی افزایش تهدیدهای خشونت‌آمیز منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی علیه مقامات و تاسیسات فدرال، از جمله تهدید به قرار دادن بمبی به اصطلاح «کثیف» در مقابل اف‌‌بی‌‌آی را مشاهده کرده‌‌اند.

در این بولتن که به دست نیویورک‌‌تایمز رسیده، ستاد فرماندهی، صدور فراخوان‌‌های عمومی را مشاهده کرده که در آن درخصوص «جنگ داخلی» و «شورش مسلحانه» هشدار داده است. فیتزپاتریک گفت که شروع به بررسی با همکاران سابقش در اف‌‌بی‌‌آی درخصوص این نوع خطرات کرده‌‌اند. او گفت: «ما قدیمی‌‌ترین دموکراسی جهان هستیم و تنها راهی که می‌‌تواند منجر به از بین رفتن این دموکراسی کمک کند، تهدیدها و کلماتی است که ما آمریکایی‌‌ها از آنها استفاده می‌‌کنیم.» او افزود: بسیاری از آنها (گفته‌های ما) با همین کلمات شروع می‌‌شوند.» جمهوری‌‌خواهان در بحبوحه افشاگری‌‌های روزانه و تحولات سریع تلاش کرده‌‌اند تا حول رئیس‌‌جمهور سابق یک استراتژی متحد تشکیل دهند.

روز جمعه، یک قاضی فدرال حکم انتشار کلی، ‌‌بدون ذکر ارائه جزئیات اسناد را صادر کرد. بر این اساس مشخص شده است که ۱۱ مجموعه از اسناد منتشرشده مربوط به «اسناد مطلقا ممنوع» است. این اسناد ممکن است ترامپ را با اتهام جاسوسی مواجه کند. اسنادی که مهر مطلقا ممنوع را داشته باشند، تنها در یک مکان امن باید باز و خوانده شوند. ترامپ و متحدانش استدلال کرده‌‌اند که باراک اوباما، رئیس‌‌جمهور سابق، اسناد را نیز به نادرستی مدیریت کرده است (ادعایی که به سرعت توسط آرشیو ملی رد شد). جمهوری‌‌خواهان اما می‌‌گویند اینکه قاضی که حکم بازرسی را امضا کرده، باید مغرضانه عمل کرده باشد. همچنین آنها می‌‌گویند که ترامپ پیش از خروج از کاخ سفید این اسناد را از حالت مطلقا ممنوع خارج کرده است. افزون بر جمهوری‌‌خواهان، ترامپ و کمیته اقدام سیاسی رئیس‌‌جمهور سابق به‌‌شدت از عملکرد اف‌‌بی‌‌آی عصبانی است و از کمک‌‌کنندگان مالی خواسته است که کمک‌‌ها را به این نهاد قطع کنند. دست‌‌کم ۱۷ پیامک به این اهداکنندگان فرستاده شده است.