«نعیم حسین» جمعه شب کشته شد و تیراندازی های غافلگیرانه سه مرد مسلمان دیگر را در ۹ماه گذشته کشته است. این قتل‌ها به منبع ترس برای مسلمانان در سراسر ایالات متحده تبدیل شده است که با نژادپرستی، تبعیض و خشونت مواجهند. «دبی آلمونتاسر»، یکی از رهبران جامعه مسلمانان نیویورک در توییتر نوشت: «این واقعیت که مظنون آزاد است، وحشتناک است. نفر بعدی کیست؟» حسین ۲۵ ساله اهل پاکستان بود. مرگ او اندکی پس از مرگ «محمد افضل حسین» ۲۷ساله و «آفتاب حسین» ۴۱ساله که آنها نیز اهل پاکستان و اعضای همان مسجد بودند، رخ داد. اولین مورد در نوامبر اتفاق افتاد و مربوط به قتل «محمد احمدی» ۶۲ساله از افغانستان بود.

«آنیلا آباد» دبیر کل مرکز اسلامی نیومکزیکو گفت که جامعه مسلمانان از این قتل‌ها «کاملا شوکه شده» است و مراکز جامعه اسلامی مساله امنیت را افزایش داده و این مساله را در اولویت خود قرار داده‌اند. «ادوارد احمد میچل» معاون گروه حقوق مدنی مسلمانان شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) گفت که جوامع مسلمان در ایالات متحده با «هوشیاری، احتیاط بیشتر و انعطاف‌پذیری» به قتل‌ها پاسخ خواهند داد.CAIR برای فردی که اطلاعاتی را در اختیار مجریان قانون قرار دهد که منجر به دستگیری قاتل شود، ۱۰هزار دلار جایزه تعیین کرده است. به گفته پلیس، مظنون از همان خودرویی استفاده کرده که در هر چهار قتل استفاده شده است: یک فولکس‌واگن چهار در خاکستری یا نقره ای تیره که به نظر می‌رسد «جتا» یا «پاسات» با شیشه‌های رنگی باشد. مقامات با انتشار عکس‌‌هایی از مردم خواستند خودرو را شناسایی کنند و برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری شود، ۲۰هزار دلار جایزه تعیین کردند.

«تیم کلر» شهردار آلبوکرکی یکشنبه گفت: «ما یک لینک بسیار بسیار قوی داریم. ما یک وسیله نقلیه داریم... باید این وسیله نقلیه را پیدا کنیم.» فرماندار «میشل لوجان گریشام» نیز در پیام توییتری نوشت: اگر اطلاعاتی درباره این وسیله نقلیه مذکور دارید با شماره تلفن‌های مربوطه تماس بگیرید. این جامعه مستحق عدالت است و ما باید آن را اجرا کنیم و چنین خواهیم کرد.» او در بیانیه‌ای در ۶اوت گفت که منابع مضاعف و تعداد بیشتری از ضابطان قانون برای انجام تحقیقات در دسترس خواهد بود. در این بیانیه آمده است: «ما در پیگیری عدالت برای قربانیان و خانواده‌های آنها کوتاه نخواهیم آمد و از همه منابع برای دستگیری قاتل یا قاتلان استفاده می‌‌کنیم. ما آنها را پیدا خواهیم کرد.» لوجان گریشام همچنین از جامعه مسلمان این ایالت حمایت کرد.

او گفت: «ما هر کاری بتوانیم برای حمایت از جامعه مسلمانان آلبوکرکی و نیومکزیکوی بزرگ در این دوران سخت انجام خواهیم داد. شما نیومکزیکی هستید، اینجا از شما استقبال می‌شود و ما در کنار شما هستیم.» خانم گریشام افزود: «قتل هدفمند ساکنان مسلمان آلبوکرکی خشم عمیقی را برانگیخته و کاملا غیرقابل تحمل است.» یورو نیوز نیز روایت خود را از این ماجرا چنین اعلام کرد و نوشت، تحقیقات پلیس برای بررسی ارتباط میان این قتل‌‌ها و انگیزه‌های عاملان آن در حالی آغاز شده که فرماندار ایالت نیومکزیکو از «قتل‌‌های هدفمند» سخن به میان آورده است. فرانس‌پرس نیز با اختصاص گزارشی به این موضوع اعلام کرد که در پی انتشار خبر قتل چهارمین فرد مسلمان در نیومکزیکو صدای اعترا‌‌‌‌ض‌‌ها و محکومیت‌‌ جنایات مرتبط با انگیزه‌های نژادی در این ایالت بلند شده است. پلیس با اعلام همکاری اف‌‌بی‌‌آی در تحقیقات مرتبط با این قتل‌‌ها، از شهروندانی که اطلاعاتی در این خصوص در اختیار دارند، خواسته‌‌ است برای ارائه اطلاعات با خطوط تلفنی دفاتر پلیس تماس بگیرند.