آخرالزمان در کنتاکی

به گزارش سی‌‌ان‌‌ان، بِشیر در یک کنفرانس خبری صبح جمعه گفت که تعداد نامعلومی ناپدید شده‌‌اند؛ زیرا امدادگران برای رسیدن به مناطق صعب‌‌العبور تلاش زیادی باید بکنند. این فرماندار جمعه شب به ولف بلیتزر از سی‌‌ان‌‌ان گفت که تعداد رسمی کشته‌‌شدگان در سراسر ایالت «به‌طور بالقوه می‌‌تواند دو برابر شود؛ زیرا اطلاعات بیشتر در حال ارسال به فرمانداری است. او افزود که به‌دست آوردن آمار قابل اعتماد از افراد مفقود یا کشته‌‌شده به‌دلیل زیرساخت‌‌های آسیب‌‌دیده دشوار بوده است. بشیر اما با قاطعیت این نکته را به سی‌‌ان‌ان گوشزد کرد: «خانواده‌های متعددی وجود خواهند داشت که ما از دست داده‌‌ایم.» فرماندار گفت: «این سیل بسیار کشنده بوده و چون نیمه‌‌شب جاری شده، بسیار ضربه سهمگینی وارد کرده است.» بشیر بعدازظهر جمعه پس از گشت و گذار با هلی‌کوپتر در برخی مناطق ویران‌‌شده، گفت: «در چند روز آینده ممکن است اطلاعات مجددا به‌‌روزرسانی شود.»

این سیل‌‌های مرگبار کمتر از هشت ماه پس از وقوع یک رشته گردباد در کنتاکی رخ می‌‌دهد که دست کم ۷۴کشته برجای گذاشت. شهر میفیلد، در جنوب‌غربی کنتاکی در میان مناطقی بود که بیشترین آسیب را دید. اکنون مقامات آنجا در حال کمک به تلاش‌‌های مقابله با سیل در بخش شرقی این ایالت هستند. مرگ و میر در کانتی های نات، پری، لچر و کِلِی گزارش شده است. به گفته پزشکی قانونی شهرستان، مرگ ۱۴نفر از جمله چهار کودک بعدازظهر جمعه در نات‌‌کانتی تایید شد. هنوز مشخص نیست که این موضوع چگونه بر تعداد کل کشته‌‌شدگان این ایالت تاثیر می‌‌گذارد. آخرین به‌روز‌‌رسانی رسمی از ۱۶ مرگ در سراسر ایالت شامل ۱۱مرگ در نات‌‌کانتی بوده است. این امر نشان می‌‌دهد که آمار مرگ‌ومیر در نات‌‌کانتی مدام در حال افزایش است.

فرماندار بشیر بعدازظهر جمعه آمار به‌روزرسانی را ارائه نکرد و گفت که مقامات همچنان از رهبران محلی اخبار دریافت می‌‌کنند. بشیر گفت که گزارش‌های مربوط به مرگ‌ومیر بیشتر در حال دریافت است؛ اما این مرگ‌‌ها باید قبل از گزارش شدن توسط وزارت بهداشت تایید شود. فرماندار گفت که پس از پیدا شدن اجساد چهار کودک گمشده در نات‌‌کانتی، کشته شدن حداقل شش کودک تایید شد. عمه آنها، برندی اسمیت، جمعه به سی‌‌ان‌‌ان گفت که این چهار کودک خواهر و برادر بودند. طیف سنی این کودکان از ۴ تا ۸ سال بوده است. بنا به گفته برندی اسمیت که توسط مادر بچه‌ها از مرگ و میر آنها مطلع شد، خانه خانواده در طول سیل به سرعت پر از آب شد و خانواده را مجبور کرد که در پشت بام پناه بگیرند.

اسمیت گفت: «آنها تا آنجا که توان داشتند، مقاومت کردند. اما فشار آب آنقدر قوی شد که آنها را برد.» او تصریح کرد که خواهرش و شریک زندگی‌‌اش سعی کردند، فرزندانشان را نجات دهند؛ اما نتوانستند. به گفته جارود بکنل، بازرس کِلِی‌‌کانتی، یک مرد و زن سالخورده پس از تخریب خانه‌هایشان در اونیدا در نزدیکی منچستر، کنتاکی جان باختند. مشخص نیست که آیا این دو کشته در آمار اعلام‌شده بشیر در سراسر ایالت گنجانده شده است یا خیر؟ امدادگران شبانه‌‌روزی کار می‌‌کنند تا به مناطقی برسند که سیل پس از باران شدید از چهارشنبه شب تا پنج‌شنبه، جاده‌ها را شسته یا زیر آب برده است. بشیر، روز جمعه گفت: «کل جاده‌ها از بین رفته‌اند، ما هنوز نمی‌‌توانیم به تعداد زیادی از مردم دسترسی داشته باشیم.» سیلاب‌‌های بزرگ پل‌‌ها را شسته، برق را از بین برده و برخی از ساکنان را درحالی‌که آب به خانه‌هایشان سرازیر می‌‌شود، به پشت بام‌‌های خانه‌هایشان فراری داده است. برخی از شرایط آخرالزمانی کنتاکی سخن می‌‌گویند.