«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا، «هایاشی یوشیماسا» وزیر خارجه ژاپن و «پارک جین» وزیر امور خارجه کره‌جنوبی در بیانیه‌‌‌ای که صبح شنبه منتشر شد، گفتند: «کره‌شمالی سرعت و مقیاس پرتاب موشک‌‌‌های بالستیک خود را از سپتامبر ۲۰۲۱ به طور قابل‌توجهی افزایش داده است.» آنها در بیانیه خود فقط مخفف نام رسمی این کشور را به کار بردند: DPRK»» (جمهوری دموکراتیک خلق کره).

در بخشی از این بیانیه آمده است: «هر یک از این پرتاب‌‌‌ها نقض قطعنامه‌‌‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل است و تهدید جدی برای منطقه و جامعه بین‌المللی محسوب می‌شود. ما از کره‌شمالی می‌‌‌خواهیم به تعهدات خود بر اساس قطعنامه‌‌‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد پایبند باشد و از اقداماتی که قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند و نیز از اقدامات دیگر مانند تشدید تنش‌‌‌ها، بی‌‌‌ثباتی منطقه و به خطر انداختن صلح و امنیت همه کشورها بپرهیزد.» «برایان. ای. نلسون»، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در مصاحبه‌ای گفت: هدف تحریم‌های ایالات‌متحده «حامیان برنامه‌های تسلیحات کشتار جمعی و موشک‌های بالستیک کره‌شمالی و همچنین موسسات مالی خارجی است که آگاهانه خدمات مالی قابل‌توجهی به دولت کره‌شمالی ارائه کرده‌اند.»

تحریم‌ها همچنین «بانک خاور دور» و «بانک اسپوتنیک» را هدف گرفت که هر دو موسسه روسی برای انجام معاملات برای سازمان‌های کره‌شمالی تعیین شده‌اند. وزارت خزانه‌داری ایالات‌متحده همچنین «جونگ یونگ نام» را که در بلاروس مستقر است و به سازمانی مرتبط با «آکادمی دوم علوم طبیعی کره‌شمالی» (SANS) و «شرکت‌ بازرگانی ‌ایرکوریو»(AKTC) مرتبط است و قبلا در لیست سیاه قرار گرفته بود، تحریم کرد. به گفته این بیانیه، این سازمان‌ها در کار تامین قطعات الکتریکی و کالاهایی با کاربرد دوگانه مانند ترانزیستورها و اجزای سیستم هیدرولیک برای «وزارت صنایع موشکی» هستند. «شرکت بازرگانی ایر کوریو» همچنین برای ارسال کالاهای لوکس به کره‌شمالی مورد استفاده قرار می‌گرفت. نمایندگی کره‌شمالی در سازمان ملل در نیویورک به درخواست خبرگزاری رویترز برای اظهارنظر پاسخ نداد.

نلسون افزود: «ایالات‌متحده همچنان به تکمیل و اجرای تحریم‌های موجود ادامه می‌دهد و در عین حال از کره‌شمالی می‌‌‌خواهد که به مسیر دیپلماتیک بازگردد و از پیگیری سلاح‌‌‌های کشتار جمعی و موشک‌‌‌های بالستیک دست بردارد.» گفت‌وگوها درباره خلع سلاح اتمی میان «کیم جونگ اون»، رهبر کره‌شمالی و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور وقت آمریکا از زمان اجلاس سران میان رهبران این دو کشور در ویتنام در سال ۲۰۱۹ متوقف شده است. جانشین او، جو بایدن، پیشنهاد مذاکره بدون قید و شرط را داد، اما پیونگ‌یانگ علاقه چندانی به بازگشت به میز مذاکره نشان نداده است. ایالات‌متحده، کره‌جنوبی و ژاپن تاکید کردند که «برای دیدار با رهبر کره‌شمالی بدون هیچ پیش شرطی» آماده هستند و همکاری سه جانبه را برای دستیابی به خلع سلاح اتمی کامل شبه جزیره کره تقویت خواهند کرد. آنها همچنین گفتند که از شکست پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت «عمیقا متاسفند» و خاطرنشان کردند که ۱۳ عضو از شورای ۱۵ عضوی از آن حمایت کرده‌اند. این موضوع اکنون در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بررسی خواهد شد.