در نیواورلئان هم گزارش می‌شود که شماره تماس‌های اضطراری آمریکا که ۹۱۱ است، از مشکلات فنی رنج می‌برد و هم‌اینک برای پاسخگویی به مشکلات مردم از دسترس خارج شده است. به‌همین منظور در توییتر مزکز فوریت‌های نیواورلئان از مردم خواسته شده است، چنانچه مشکل اضطراری دارند، خود را به نزدیک‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی برسانند. در توییت دیگر از همین مرکز از مردم خواسته شده است که در یک جای ایمن پناه بگیرند و از مردم خواسته شده است که خونسردی خود را حفظ کنند تا این توفند از آنجا عبور کند.

اما در می‌سی‌سی‌پی، تعداد افراد بی‌برق گسترش پیدا کرد. در لوییزیانا نیز مردم از بی‌برقی رنج می‌برند. در مجموع این دو همسایه از بی‌برقی یک‌میلیون و ۸۲هزار و ۹۹۵نفر رنج می‌برد. در حال حاضر ژانراتورها به کمک افراد بی‌برق آمده است. در لوییزیانا حتی به‌خاطر توفان آیدا که سرعت ۲۴۰کیلومتری دارد، یک نفر کشته شده است. این فرد به‌دلیل سقوط یک درخت روی یک ساختمان مسکونی فوت کرده است. مرکز فوریت‌های نیواورلئنان هم از مردمی که از شهر خارج نشده‌اند، خواسته است که در یک جای امن پناه بگیرند. این توفند، محکی برای ارزیابی سیستم دفاع در برابر سیل شهر «نیواورلئان» است. بعد از آنکه توفند کاترینا در سال ۲۰۰۵ در این شهر ۱۸۰۰ نفر را کشت، سیستم دفاع در برابر سیل را در این شهر تقویت کردند. این سیستم به «لِویز» مشهور است و تا به حال «لِویز» توانسته جلوی سیل بایستد. نیواورلئان، پرجمعیت‌ترین شهر ایالت لوئیزیانا است و بندر آن یکی از مهم‌ترین‌ها در آمریکاست.

مقامات لوییزیانا می‌گویند به‌دلیل نشت آب در سقف برخی بیمارستان‌ها، ده‌ها بیمار را به نقاط امن منتقل کرده‌اند. مایک هولفلد، رئیس مرکز عملیات اوشنر می‌گوید که مجبور به تخلیه ۲۱ بیمار شده و این بیماران به بیمارستانی در ریس‌لند منتقل شده‌اند. او می‌گوید ۴۵ بیمار دیگر هم به مرکز بهداشت هوما منتقل شده‌اند. هولفلد تصریح کرد که آنها مجبور به جابه‌جایی بیماران در صبح زود شده‌اند. همچنین بی‌برقی شرایط سختی را به بیماران بیمارستان‌های لوییزیانا تحمیل کرده است.

تیم کرنر جونیور، شهردار شهر ژان لافیت در لوییزیانا با اشاره به نابودی‌ها و خرابی‌های ناشی از توفند آیدا می‌گوید که نیروهای کمکی به‌علت قطع ارتباط نتوانسته‌اند به نجات صدها نفر بپردازند. او می‌گوید که عده‌ای گیر افتاده‌اند و آنها نتوانسته‌اند کمک‌های لازم را برسانند. او تصریح می‌کند که تاکنون این حجم آب را در عمرش ندیده است. شهردار این شهر می‌گوید که توانسته‌اند ۳۰۰ نفر از اعضای شهر را به‌جای امن ببرند؛ اما ۲۰۰ نفر گیر افتاده‌اند. او می‌گوید: «ما سیل هم پیش از این دیده بودیم. ما از توفان پیش از این هم رنج برده‌ایم. اما به همه عمرم چنین آبی ندیده بودم. در بدترین شکل ممکن در حال آسیب رساندن به ما است و واقعا شاهد توفان عظیم هستیم.»

سی‌ان‌ان هم در گزارشی می‌گوید که توفند آیدا در حال ضعیف شدن است. با این حال پیش از وقوع سیلاب، مرکز فوریت‌های لوییزیانا از مردم خواسته بود که به نقاط مرتفع پناه ببرند تا از شر سیلاب در امان باشند.