به گزارش وب‌گاه ایندیپندنت، دکتر جکسون به فاکس نیوز اخیرا گفته است که سلامتی جو بایدن فقط بدتر و بدتر می‌شود و این دقیقا در مقابل چشمان ما رخ می‌دهد... در حال حاضر یک اتفاق جدی با این مرد در کاخ سفید رخ داده است. دکتر جکسون مدعی شده است: «او یا می‌خواهد در آینده نزدیک از سمت خود به‌دلیل مسائل پزشکی استعفا دهد یا مجبور خواهند شد برای خلاص شدن از شر این مرد از اصلاحیه ۲۵ استفاده کند.» اصلاحیه ۲۵ کودتایی است که کابینه علیه رئیس‌جمهور این کشور انجام می‌دهد و با امضای اکثر اعضای کابینه، قدرت از رئیس‌جمهور به معاونش منتقل خواهد شد. وی تصریح کرد که اعضای کابینه بایدن هم‌اینک باید از خود بپرسند که آیا می‌توانند از این مرد راهنمایی‌های مناسب بگیرند.

وی افزود: من فکر می‌کنم که در کاخ سفید و از سمت چپ‌های حزب یک فشار جدی برای انجام چنین کاری وجود دارد و این یک مساله امنیت ملی در این مرحله به حساب می‌آید. این در حالی است که هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که کاخ سفید یا کابینه برنامه‌ای برای برکناری بایدن از قدرت داشته باشند. دکتر جکسون از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ به‌عنوان پزشک رئیس‌جمهور خدمت می‌کرد. وی سپس از فوریه تا دسامبر سال ۲۰۱۹ به عنوان مشاور ارشد پزشکی رئیس‌جمهور مشغول به خدمت شد؛ موقعیتی که اکنون در اختیار دکتر آنتونی فائوچی است.

دونالد ترامپ اواخر مارس ۲۰۱۸ دکتر جکسون را برای پست دبیر امور کهنه‌سربازان معرفی کرد؛ اما پس از آنکه کارکنان پزشکی کاخ سفید وی را به رفتار نامناسب متهم کردند، جلسه دادرسی وی برای حضور در کمیته امور کهنه‌سربازان سنا به حالت تعلیق درآمد.

پس از دریافت ۱۲ شکایت از رفتار وی، وزارت دفاع دفتر بازرس کل تحقیقات را آغاز کرد. گزارش‌های بعدی نشان داد که هنگام سفر ریاست جمهوری به مانیل در فیلیپین در سال ۲۰۱۴، دکتر جکسون که مسوول مراقبت پزشکی و درمان مقامات دولت ایالات متحده بود، اظهارات سخیف جنسی در مورد یکی از زنان زیردست خود به کار برده بود. در گزارش مربوط به مانیل آمده است: «او همچنین با ماموران زیردست خود در مانیل مشروبات الکلی نوشیده و مست شده است و پس از مست شدن در اتاق خود شروع به داد و فریاد کرده است؛ به‌گونه‌ای‌که ترس از آن وجود داشت که رئیس‌جمهوری را از خواب بیدار کند. اما پس از ورود ترامپ به کاخ سفید، دکتر جکسون پس از یک ملاقات یک ساعته با وی، راهی کنفرانس خبری شد و از سلامت ذهنی و عقلی ترامپ سخن گفت و همین مایه دوستی عمیق این دو شد.

در ژانویه ۲۰۱۸، او گفت که دونالد ترامپ از ژن‌های فوق‌العاده خوبی برخوردار است و اگر او طی ۲۰ سال گذشته رژیم غذایی سالم‌تری می‌داشت، ممکن بود ۲۰۰ سال عمر کند. یک کاربر توییتر در واکنش به توییت فاکس‌نیوز که به نقل از جکسون، سلامت عقل بایدن را زیر سوال برده بود، نوشت: «آیا دکتر جکسون باز هم مست بوده که این مصاحبه را انجام داده است؟ تو صلاحیت تشخیص در مورد زوال عقل یک فرد را نداری، درحالی‌که کارنامه درخشان! او در خصوص انتصابش در امور کهنه‌سربازان پیش روی ماست.» یکی دیگر از کاربران هم نوشت: «راهبرد جمهوری‌خواهان اساسا به هر انتقادی از شخص سابق (دونالد ترامپ) همین است. آنها مدعی‌اند دیگران را خوب می‌شناسند؛ اما به خودشان که می‌رسد، خودشان را به تجاهل می‌زنند و  صادق نیستند.»