در یک ویدئوی لو رفته از یک جمهوری‌خواه که در حال توضیح است، به دروغ می‌گوید: «اینجا، همانجایی است که تقلب رخ داده است.» وی یکی از مقام‌های فعال در زمان انتخابات بوده و ریاست کرسی حوزه انتخابیه در شمال شرقی را داشته است، یعنی حومه شهر هیوستون؛ جایی که عمدتا سفیدپوست هستند. او می‌گوید که در تلاش است تا در انتخابات بعدی افرادی را  به عنوان ناظر انتخاب کنند که از شجاعت لازم برخوردار باشند تا از نتیجه انتخابات به درستی محافظت کنند.

او که در این ویدئو در حال آموزش و توضیح به دیگران است، در اسلاید بعدی یک سوال را مطرح می‌کند: ناظران صندوقی را که حزب (جمهوری‌خواه) می‌خواهد بسیج کند؛ آیا توان یکپارچه‌سازی یک تیپ ۱۰ هزار نفری را دارند یا نه؟ در حالی که قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در ایالت‌های مهم ِ موسوم به میدان نبرد تلاش می‌کنند رای‌گیری را از طریق ساخت شبکه‌ای از قوانین جدید در انتخابات آتی سخت‌تر و گیج کننده‌تر کنند، آنها به‌طور همزمان در حال پیاده‌سازی یک قانون هماهنگ برای اعطای استقلال بیشتر و دسترسی بالاتر به ناظران صندوق‌های رای هستند.

این تلاش‌ها مقامات انتخاباتی و فعالان حقوق رای را نگران کرده است. سابقه طولانی در استفاده از ناظران صندوق‌های رای برای ترساندن رای‌دهندگان و آزار و اذیت کارکنان انتخاباتی وجود دارد. آنها اغلب سعی در هدف قرار دادن جامعه‌ای دارند که متمایل به رای دادن به دموکرات‌ها هستند و این‌گونه سعی در سرکوب این قشر از رای‌دهندگان دارند. در طول انتخابات سال ۲۰۲۰ نیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده بارها از ارتقای نقش ارتش ناظران صندوق‌های رای سخن گفت. او به طور علنی از طرفداران خود می‌خواست که به شهرهای سیاهپوستان و لاتین‌تبارها بروند و به دنبال پیدا کردن تقلب در رای‌دهندگان باشند.

اگرچه جمهوری‌خواهان شواهد اندکی برای توجیه نیاز به دسترسی و استقلال بیشتر ناظران صندوق‌های رای ارائه داده‌اند اما قصد دارند تا با ارائه لوایحی استقلال بیشتری به این ناظران بدهند. جمهوری‌خواهان می‌گویند این‌گونه امنیت صحت انتخابات بالاتر می‌رود و مانع تقلب می‌شود. بسیاری از جمهوری‌خواهان هم‌صدا با ترامپ مدعی‌اند که در انتخابات ۲۰۲۰ تقلب شده است و باید برخی از راهکارهای ارائه شده در زمان کرونا را اصلاح کرد. در برخی ایالات آمریکا در زمان کرونا اجازه داده شد برخی صندوق‌های رای‌گیری ۲۴ ساعته فعالیت کنند و عمدتا افرادی که از این شیوه‌ها استفاده کردند کارگران شیفت شب و رنگین‌پوستانی بودند که رای خود را به بایدن دادند.