این محدودیت برای پوتین غیرمعمول است؛ او در مواقع بحرانی مرد عمل بود و هنگام سیل یا آتش‌سوزی به دلجویی از روس‌ها می‌پرداخت و برای پاسخ دادن به سوالات حاضران همواره حاضر بود اما کرونا باعث شده پوتین همچون سابق فعال نباشد. این گزارش تاکید کرد که - چنان که بسیاری دیگر هم به آن رسیده‌اند- کار کردن از خانه و از راه دور کمی محدودکننده است. با این حال، منابع این گزارش ناشناخته بود و شواهد آن هم چندان روشن نبود و البته نمی‌توان به‌طور مستقل آن را تایید کرد اما این گزارش موجب دامن زدن به تفسیرهای مختلفی در مورد این جاسوس سابق شده است. در این گزارش به سوابق عمومی پروازهای پوتین اشاره شده است که به نظر می‌رسد با گفته‌های کرملین در مورد محل اقامت پوتین در تضاد باشد. چندین منبع ناشناس هم گفتند که از دفتر پوتین در ساحل دریای سیاه مطلع بوده‌اند و این اتفاق جدیدی نیست.

پوتین به برخی از اقامتگاه‌های رسمی دسترسی دارد از جمله به اقامتگاهی در خارج از مسکو (نووو- اوگاریوو) و یک خلوتگاه دنج در شهر سوچی در دریای سیاه که به «بوخاروف روچی» معروف است. قبل از همه‌گیری کرونا، پوتین در تلاش برای ارتقای صنعت گردشگری در شهر سوچی، از بازدیدکنندگان رسمی و دولتی در محیطی آرام در این شهر استقبال می‌کرد، اما این پاندمی همه چیز را تغییر داد. گزارش پروکت می‌افزاید: «در چنین لحظاتی، از نظر کرملین، مردم باید تصور کنند که رئیس‌جمهور در پایتخت یا نزدیک پایتخت است» و برای مبارزه با کرونا که لطمه سختی به روسیه زده تمام وقت کار می‌کند و وقت خود را در استراحتگاه سپری نمی‌کند. «اکاترینا شولمان»، مفسر سیاسی در ایستگاه رادیویی صدای مسکو (Echo of Moscow ) گفت که این گزارش با افشای جزئیات زندگی شخصی نزدیکان پوتین و اعضای خانواده‌اش شواهد دیگری از درگیری نخبگان را «رو می‌کند». در سال‌های اخیر، درز خبر یا اخبار آلوده در سیاست‌های داخلی روسیه به ندرت اتفاق افتاده است. پروکت دو سال پیش از سوی «رومان بادانین»، گزارشگر مخالف روسیه، تاسیس شد که خود را سایتی مردمی نامید که گزارش‌های تحقیقی در مورد روسیه ارائه می‌دهد و بودجه‌اش هم از سوی مردم تامین می‌شود. افشاگری‌های آن به شدت به منابع بی نام و ناشناخته متکی بود.

این سایت در مورد رسالت خبری خود می‌گوید: «ما آنچه را که بهترین است و آنچه را که پنهان است انجام می‌دهیم. ما این امر را مهم می‌دانیم، زیرا تقریبا هیچ رسانه‌ای در روسیه باقی نمانده که موضوعات خطرناک و دشوار را پوشش دهد.» این سایت یکی از چندین سایتی است که طی ماه‌های اخیر گزارش‌های مختلفی را درباره خانواده پوتین و زندگی عاشقانه وی منتشر کرده است. خانم شولمان اظهار می‌دارد که این گزارش‌ها در راستای شرمسار کردن «قبایل رقیب» منتشر می‌شود و این اصطلاحی است که فرزندان مقام‌های ارشد که در مشاغل دولتی حضور دارند به‌کار می‌برند. آنها می‌گویند که مشاغل دولتی از سوی «نسل قدیمی خودی‌ها» پر شده است و کسی را به درون حلقه خود راه نمی‌دهند. الکسی ناوالنی که به دلیل مسمومیت از سوی نیروهای امنیتی روسیه اکنون در برلین و تحت درمان به سر می‌برد، در توییتی به این دفاتر پوتین اشاره کرد. او نوشت، داشتن دو دفتر کاملا مختص به پوتین است؛ او حتی در امور کوچک هم دروغ می‌گوید. دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در جمع خبرنگاران گفت، فضاهای کاری ریاست جمهوری در خارج از مسکو و سوچی یکسان نیستند. او با اشاره به گزارش‌های پروکت نوشت که آنها یک کارزار خبررسانی جعلی علیه رئیس‌جمهور به راه انداخته‌اند. پسکوف این گزارش‌ها را «افشاگری‌های جعلی» خواند. پسکوف که گویی در جمع خبرنگاران در حال پاسخ به اتهامات پروکت بود گفت، رئیس‌جمهور دفاتر زیادی دارد و هیچ دو دفتری مشابه و یکسان نیستند. او سعی داشت با رد گم کنی محتوای این گزارش را زیر سوال ببرد. او همچنین گفت که هواپیماهای ریاست جمهوری در بعضی مواقع در خارج از مسکو مستقر هستند اما وی از بحث در مورد پروازهای خاص خودداری کرد و خاطرنشان کرد که تحرکات رئیس دولت به دلایل امنیتی طبقه‌بندی شده هستند. گزارشگر نیویورک تایمز می‌افزاید، طی سال جاری گمانه‌زنی در مورد محل اقامت پوتین دشوار شده زیرا او اقدامات احتیاطی زیادی در برابر کرونا اتخاذ کرده است. این اقدامات احتیاطی حتی فراتر از معیارهای معمولی است که از سوی دیگر رهبران دنیا انجام می‌شود. خبرنگاران روسی که اخبار ریاست جمهوری را پوشش می‌دهند هم از ماه مارس نتوانسته‌اند پوتین را ببینند. بازدیدکنندگان هم باید دو هفته در قرنطینه بمانند تا بتوانند با پوتین دیدار کنند البته از فاصله‌ای دور.