این در حالی است که «المیادین» روایت دیگری دارد. این شبکه گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی با ادعای وقوع یک «رخداد امنیتی» در مرزهای مشترک با لبنان، اقدام به پرتاب بمب‌های فسفری به مرزهای لبنان کرد. همچنین گزارش‌ها حاکی از پرواز گسترده جنگنده‌ها و بالگردهای اسرائیلی در منطقه مرزی با لبنان است. ارتش صهیونیستی اعلام کرد: پایگاه‌های حزب‌الله لبنان در مناطق مرزی را مورد هدف قرار داده است. سخنگوی ارتش اسرائیل اوایل صبح چهارشنبه مدعی شد که یک «رخداد امنیتی» در منطقه «المناره» مرزهای اراضی اشغالی با لبنان رصد شده است. در پی اعلام این خبر، رژیم صهیونیستی اقدام به پرتاب بمب‌های فسفری به نقاطی در مرز با لبنان کرد و علاوه بر آن تمامی مسیرها را بسته و به حالت آماده‌باش درآمد. ارتش همچنین گفت که صدای تیراندازی به سمت نیروهایش در مرزهای اراضی اشغالی شنیده شده، اما این تیراندازی خسارات جانی نداشته است.

به گزارش شبکه المیادین، اسرائیل بیش از ۳۰ بمب نوری را به «میس الجبل» و «حولا» در جنوب لبنان شلیک کرد و مدعی شد که پرتاب بمب‌های نوری در منطقه المناره پس از رصد «تحرکات مشکوک» در مرز با لبنان صورت گرفت. المیادین همچنین اعلام کرد که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی متوجه ایجاد شکافی در دیوار امنیتی واقع در مرز با لبنان شدند که به دنبال آن از ترس وقوع عملیات نفوذ به داخل اراضی اشغالی، به طرز جنون‌آمیزی اقدام به تیراندازی و شلیک منور کردند. ساکنان مناطق مرزی نیز گفتند صدای انفجارهایی را شنیدند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که ارتش از ساکنان شهرک‌های صهیونیستی واقع در نزدیکی مرز لبنان خواسته تا اطلاع ثانوی در خانه‌های خود بمانند و تحت هیچ شرایطی خارج نشوند. بر همین اساس، ارتش اسرائیل اقدام به بازرسی گسترده منطقه المناره کرد. برخی منابع لبنانی هم از پرواز گسترده هواپیماهای جنگی اسرائیلی در آسمان برخی مناطق جنوبی لبنان خبر دادند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ارتش تهدیدات حزب‌الله را کاملا جدی گرفته و این گونه باید کاملا از عدم نفوذ به داخل اراضی اشغالی اطمینان حاصل کند.

برخی رسانه‌های اسرائیلی اخبار تایید نشده‌ای درباره انفجار شدید در منطقه مزارع شعبا منتشر کرده و گفتند بمب‌های نوری که اسرائیل شلیک کرده منجر به آتش‌سوزی گسترده در اراضی لبنان شده است. در هر حال، «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش اسرائیل در توییتی اعلام کرد که حملات هوایی توسط بالگردهای جنگی و هواپیماهای ارتش این رژیم به اهداف وابسته به حزب‌الله لبنان صورت گرفته و ارتش پایگاه‌های اطلاعاتی حزب‌الله در مرز لبنان را هدف‌گیری کرد. وی گفت که اسرائیل، دولت لبنان را مسوول این رخدادها می‌داند. ادرعی درباره حملات بامداد روز چهارشنبه به جنوب غزه نیز گفت: «پس از ارزیابی‌های متوالی تصمیم گرفتیم به هرگونه تلاش برای اقدام علیه امنیت خود پاسخ دهیم.» طی هفته‌های اخیر، تعدادی از پهپادهای اسرائیل که بر فراز لبنان به ویژه مناطق جنوبی این کشور به پرواز در آمده بودند از سوی حزب‌الله سرنگون شدند. لازم به ذکر است که اسرائیل اگرچه در جبهه لبنان مشغول است، اما ارتش این رژیم بامداد دیروز چهارشنبه نوار غزه را نیز هدف حملات زمینی و هوایی خود قرار داد. رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند در این حملات جنگنده‌های اسرائیلی با چند موشک، زمین‌های کشاورزی در شرق خان یونس در جنوب غزه را هدف گرفتند. نیروهای ارتش اسرائیل هم اقدام به تیراندازی به سمت اراضی شهروندان در شرق خان یونس در جنوب کردند.