این خانم به‌عنوان جمهوری‌خواه مستقلی که «هر چه بیشتر و بیشتر به دموکرات‌ها نزدیک می‌شود» بر این باور است که تا پیش از پایان دولت ترامپ، یک جهش [در شیوع کرونا] ممکن است رخ دهد. او می‌گوید: «اتخاذ اقدامات احتیاطی خیلی طول کشید و بازگشایی هم خیلی زود اتفاق افتاد و به همین دلیل است که جهش [در شیوع کرونا] بار دیگر اوج گرفته است.» او می‌گوید: «وقتی از شر این دولت خلاص شویم»، کشور بار دیگر به ریل خود بازخواهد گشت.

«لیسا لرر»، «النا پلات» و «لازارو گامیو» در گزارش ۲۷ ژوئن برای نیویورک تایمز نوشتند، براساس نظرسنجی‌های نیویورک تایمز و دانشکده «سیه نا» تقریبا ۶ ماه پس از آنکه اولین مورد از ویروس کرونا به ایالات‌متحده رسید، اکثریتی از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده می‌گویند که نگران، خسته و عصبانی هستند. اگرچه آنها خود را برای چالش‌های چند ماهه این ویروس آماده کرده‌اند، اما بسیاری در مورد آینده کشور خوش‌بین هستند و این لحظه پاندمی، ویرانی اقتصادی و ناآرامی اجتماعی را به‌عنوان فرصتی برای پیشرفت می‌نگرند؛ آینده‌ای که آنها می‌توانند به ساخت و شکل دادن به آن یاری رسانند. این نظرسنجی و مصاحبه‌های پس از آن با پاسخ‌دهندگان، رای‌دهندگانی را نشان می‌دهد که دقیقا با روش‌هایی هم آوا شده‌اند که در آن بحران بهداشتی و سختی‌های اقتصادی اگرچه وارد زندگانی‌شان شده اما فرآیند سیاسی و رای‌شان می‌تواند اوضاع را بهبود بخشد. رقابت‌های معمول شخصیت‌ها و نمایش‌های ایدئولوژیک کمپین‌های ریاست جمهوری باعث شوک‌هایی شده است؛ مانند از دست دادن مشاغل یا پی بردن به اینکه کسی از کووید ۱۹ جان خود را از دست داده است و تصمیم‌گیری در مورد اینکه آیا در نهایت باید ترامپ را مقصر و البته پاسخگو دانست یا خیر.

برای برخی دیگر از رای‌دهندگان، تصمیم چندان پیچیده نیست؛ آنها رئیس جمهور را رد می‌کنند و دلیل آن هم روشن است: لفاظی‌های بی پایان ترامپ و حملات او به هنجارهای دموکراتیک. روحیه و خلق و خوی مردم آمریکا به ندرت این‌قدر تحت‌تاثیر سیاست‌های کشور قرار گرفته است. تقریبا هر چهار سال یک‌بار، سیاستمداران سعی می‌کنند با توصیف رقابت‌های ریاست جمهوری به‌عنوان «مهم‌ترین مساله زندگی مردم» به آنها انرژی داده و مردم را وارد کارزار رقابت‌ها سازند. گاهی رای‌دهندگان ممکن است این را بپذیرند. «تروی هوارد»، مدیر کل Charlotte, N.C می‌گوید: «به‌عنوان آمریکایی، قرن‌هاست بر چیزهایی از این دست فائق آمده‌ایم. بر این هم فائق خواهیم آمد. این ما هستیم.» آقای هوارد در یک مصاحبه گفت که از وضعیت فعلی کشور احساس دلسردی می‌کند اما برای بلندمدت امیدوار است. با این حال او می‌گوید امیدواری از این جهت نیست که دور بعد ممکن است ترامپ نباشد بلکه امیدواری من به کل فرآیند سیاسی در کشور است.

«لرر- پلات- گامیو»، گزارشگران نیویورک تایمز می‌افزایند تغییر در نگرش و روحیه ملی آهسته و چشمگیر بوده است. پس از سال‌ها رشد اقتصادی، فقط یک‌سوم از پاسخ‌دهندگان در نظرسنجی، نمره مثبت به علائم اقتصادی دادند. کرونا چنان فراگیر شده است که تقریبا یکی از هر پنج نفر می‌گوید کسی را می‌شناسد که به خاطر کرونا جان خود را از دست داده است از آن جمله است یک‌سوم از آفریقایی- آمریکایی‌تبارها که به شکل نامتناسبی متاثر از این ویروس شده‌اند. ۵۷ درصد از رأی‌دهندگان ثبت‌نام شده معتقدند که بدترین پاندمی در راه است و هنوز نرسیده است. خانواده‌هایی که زمانی درباره انتخاب‌های آموزشی بحث می‌کردند، اکنون با این بحث‌ که می‌شود در مدرسه هم حاضر نشد، روبه‌رو هستند. حتی خروج از خانه برای خرید یک بطری شیر هم با بحث‌های سیاسی درباره استفاده یا عدم استفاده از ماسک احاطه شده است. اعتراضات به کشتارهای پلیس، بحث‌های تازه‌ و گهگاه دشواری را درباره نژاد، وارد گفت‌وگوهای روزمره کرده است. همزمان، اکثر رای‌دهندگان خودشان را درباره آمریکا خوش‌بین توصیف می‌کنند. حتی در شرایطی که نرخ بیکاری به بالاترین سطح از زمان «رکود بزرگ» رسیده است،‌ بیش از هفت تن از ۱۰ رای‌دهنده معتقد است که شرایط اقتصادی ظرف یک سال بهتر خواهد شد. ۶۸ درصد رای‌دهندگان حس امیدواری درباره وضعیت این کشور دارند.

بسیاری از جمهوری‌خواهان هم خشمگین هستند و امید دارند این کشور ظرف یک سال دوباره به جای نخست بازگردد اما چشم‌انداز آنها با دموکرات‌ها بسیار متفاوت است. جمهوری‌خواهان عمدتا ادعاهای رئیس‌جمهوری آمریکا را باور دارند که این ویروس «در حال از بین رفتن است» و اینکه موارد مشاهده ابتلای نجومی، حاصل افزایش در آزمایش‌هاست. نتایج نظرسنجی «د تایمز/ سیه‌نا» نشان می‌دهد که انتظارات درباره این پاندمی در خطوط حزبی متفاوت می‌شود. بیش از سه‌چهارم دموکرات‌ها معتقدند که بدترین قسمت این پاندمی هنوز نیامده است؛ دیدگاهی که مورد تایید کمتر از یک‌سوم از جمهوری‌خواهان است.

هنگامی که آمریکایی‌ها هر روز با نرخ مرگ‌ و میر، اعتراضات و موج بیماری‌ها روبه‌رو هستند، ناپایداری لحظه‌ای، این امکان را به وجود می‌آورد که افکار عمومی بتواند تا قبل از روز انتخابات سوم نوامبر تغییر کند. این احساسات هم با تمایلات حزبی، تغییر نشان می‌دهد. براساس نظرسنجی نیویورک‌تایمز/ سیه‌نا، بیش از سه‌چهارم از حامیان بایدن از وضعیت کنونی آمریکا احساس «خشم» می‌کنند و تنها ۴۷ درصد از هواداران ترامپ همین احساس را دارند. حدود دوسوم از طرفداران بایدن از وضعیت کنونی کشورشان احساس «ترس» می‌کنند و حدود نیمی از حامیان ترامپ هم این احساس را دارند. همچنان این اتفاق‌نظر وجود دارد که این کشور باید اقدامات جامعی برای مقابله با پاندمی کرونا انجام دهد. با وجود دو رقمی شدن نرخ بیکاری، اکثر گروه‌ها می‌گویند اولویت دولت فدرال باید محدود کردن شیوع این ویروس باشد، حتی اگر به اقتصاد لطمه بزند. رای‌دهندگان جوان و رای‌دهندگان سیاه‌پوست دیدگاه سفت و سختی درباره قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی دارند و بیش از چهار تن از ۱۰ تن گفتند که این محدودیت، بسیار زود برداشته شد. تنها حامیان ترامپ هستند که به اتفاق آرا معتقدند که دولت باید اقتصاد را در اولویت قرار دهد.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد، رای‌دهندگان تا حد چشمگیری باور دارند که هر نوع فشار اقتصادی ناشی از کرونا موقت خواهد بود. شهروندانی از شش ایالت کلیدی در انتخابات -آریزونا، فلوریدا، میشیگان، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین- درباره احیای اقتصادی نگران‌تر هستند. این ایالت‌ها با نرخ بیکاری بالایی مواجه شدند و رای‌دهندگانی از این ایالت‌ها می‌گویند احیای اقتصادی زمان بیشتری می‌برد. تنها یک‌سوم از آنها، از اعتراضات ضد تدابیر مرتبط با کرونا حمایت می‌کنند. تاثیرات اقتصادی و سلامت در میان رای‌دهندگان رنگین‌پوست هم تغییر می‌کند. یک‌سوم از رای‌دهندگان سیاه‌پوست و ۲۱ درصد از لاتین‌تبارها می‌گویند شخصی را می‌شناسند که بر اثر ابتلا به کرونا جانش را از دست داده است. در مقابل آنها، تنها ۱۶ درصد از رای‌دهندگان سفید قرار دارند. رای‌دهندگان سیاه‌پوست و لاتین‌تبار همچنین دیدگاه نگران‌تری نسبت به این کشور دارند. تنها یک‌چهارم سیاه‌پوستان آمریکایی و ۳۴ درصد لاتین‌تبارها خودشان را نسبت به وضعیت امروز آمریکا «مفتخر» می‌دانند، در حالی که نیمی از سفیدپوستان این حس را دارند. بیش از هشت تن در میان ۱۰ رای‌دهنده سیاه‌پوست می‌گویند احساس خستگی دارند؛ ۶۳ درصد از سیاه‌پوستان هم این‌گونه هستند.