به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، ترامپ که خود خبر استعفای آکوستا را اعلام کرد گفت که وزیر کارش روز جمعه به وی زنگ زده و گفته قصد دارد از کار کنار برود. استعفای آکوستا درست دو روز بعد از اینکه کنفرانس خبری برگزار کرد تا از عملکرد خود در آن پرونده دفاع کند، صورت گرفت. دموکرات‌ها یکصدا خواهان برکناری یا استعفای وی شده بودند. ترامپ در این خصوص در حساب کاربری توییترش نوشت: او مدام فشار را به‌خاطر یک داستان قدیمی ۱۲ ساله حس می‌کرد و در نهایت نیز استعفا داد. ترامپ در توضیح بیشتر گفت که این تصمیم آکوستا بوده نه وی و تصریح کرد که وزیر کارش یک استعداد خارق‌العاده بوده که به ‌هاروارد رفته و دانشجویی ساعی بوده است.

آکوستا می‌گوید خط داستانی که حول و حوش وی شکل گرفت یک انحراف بزرگ از خدمات دولت ترامپ بوده است که توانسته به‌شکل بی‌سابقه به ایجاد اشتغال در آمریکا رونق ببخشد. او تاکید کرد به‌جای اینکه دولت روی کارهای مهم تمرکز داشته باشد، این موضوعات بی‌اهمیت برایش پیش کشیده می‌شود.ترامپ حالا پاتریک پی‌زولا معاون آکوستا را به‌عنوان سرپرست وزارت کار منصوب کرده است تا اینکه در ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) استعفای وزیر کار رسمی شود. با انتصاب معاون آکوستا به‌عنوان سرپرست وزارتخانه، درحال‌حاضر کابینه دونالد ترامپ دارای ۴ سرپرست وزارتخانه است. دونالد ترامپ در ابتدای بحران وزیر کارش به افراد دیگر گفته بود که فکر می‌کند آکوستا در دورانی که دادستان فدرالی بوده، یک قرارداد خوب با اپستین بسته است و این ۱۳ ماه زندانی برای مجرم کافی بوده است اما یک روز پس از اینکه زوایای داستان رو شد و انتقادها شدت گرفت، ترامپ از خود می‌پرسد که آیا باید وی را در سمت خود نگه دارد. چراکه به وی هشدار داده شده بود ممکن است رسوایی وزیر کارش از این به بعد به یک موضوع فرسایشی و انحرافی برای دولتش تبدیل شود. دو نفر از کسانی که با نحوه تفکر آکوستا آشنا هستند، گفتند که وزیر کار تحت‌تاثیر کار دونالد ترامپ قرار گرفت که از وی این‌گونه تعریف و از زیر سوالات خبرنگاران فرار کرده بود. مقامات بلندپایه در وزارت کار فکر می‌کردند کنفرانس خبری که با پیشنهاد ترامپ برگزار شده بود، می‌تواند آکوستا را از این موقعیت صحیح و سالم بیرون بکشد اما در نهایت بدون اینکه با دایره وسیع مشاوران حاضر در وزارتخانه صحبت کند یا از طرح خود بگوید، به‌طور ناگهانی استعفا داد. برخی از افراد می‌گویند که امثال آکوستا نمی‌توانند در سیرک دونالد ترامپ کار کنند. به گفته این افراد او کابینه را مانند یک مانع بزرگ بر سر راه حرفه‌ای‌اش می‌دید.

 برخی مقامات کاخ سفید تصور می‌کردند وی می‌تواند با جدا کردن چند دموکرات، در جلسه تاییدیه‌اش حمایت هر دو حزب را به‌دست آورد. او در بخش غربی کاخ سفید (اداری) هم متحدان کمی داشت و ناظران در این زمینه می‌گویند که وی با میک مولوانی، رئیس اجرایی کارکنان کاخ سفید و جو گرگان، رئیس شورای خط‌مشی داخلی کاخ سفید بر سر مسائلی مانند «مقررات محیط کاری دوران اوباما»، درگیری داشته است. تقریبا تا ماه مارس طول کشید آکوستا جایگزینی برای مقررات محیط کاری دوره اوباما پیشنهاد دهد. در این مدت نیز تغییرات دیگری هم در قوانین محیط کاری حاصل شده است. برخی از مخالفان آکوستا عقیده دارند که این تغییرات با استعفای وی و جایگزینی پیزلا بهتر به اجرا در خواهد آمد. همیشه بین کاخ سفید و آکوستا درگیری وجود داشت و کاخ سفید انتظار دارد قوانین جدید محیط کاری سریع‌تر به اجرا در آید، از جمله تغییرات درخصوص اضافه‌کاری و مسوولیت کارفرمایان. یکی از نزدیکان پیزلا می‌گوید که او متعهد است این تغییرات را تا پایان سال به اجرا در آورد. پیزلا از زمان جورج بوش پسر در وزارت کار به‌عنوان دستیار وزیر مشغول به کار بوده است و حتی در دوره باراک اوباما نیز در این سمت فعالیت داشت.

 رشوه ۳۵۰ هزار دلاری

همزمان با استعفای وزیر کار آمریکا، دادستانی ایالات‌متحده جفری اپستین، میلیاردر آمریکایی را که پیش‌تر به قاچاق جنسی متهم شده به پرداخت پول به شاهدان احتمالی نیز متهم کرد. روز شنبه گزارش شد که دادستانی در یک دادخواست در دادگاه منهتن اظهار کرد که جفری اپستین، میلیاردر آمریکایی سرشناس به دو نفر که می‌توانند علیه او شهادت دهند، مقادیر زیادی پول داده است. بنابر این گزارش، اپستین متهم است که به دو نفر برای آنکه علیه او شهادت ندهند ۳۵۰ هزار دلار داده است. دادستانی گفت که از طریق پرونده‌هایی که از یک موسسه مالی به‌دست آمده به این موضوع پی برده‌اند. نامی از این افراد که پول را دریافت کرده‌اند برده نشده اما دادستانی اعلام کرد که اپستین سال گذشته به یکی از این افراد ۱۰۰ هزار دلار و به دیگری ۲۵۰ هزار دلار داده است. هنوز وکلای جفری اپستین به این اتهام واکنشی نشان نداده‌اند. پیش از این جفری اپستین، میلیاردر آمریکایی صندوق‌های سرمایه‌گذاری و دارای ارتباط با سیاستمداران برجسته و چهره‌های شناخته‌شده، روز دوشنبه متهم شد که یک حلقه قاچاق جنسی را اداره می‌کرده که ظاهرا در آن از ده‌ها دختر زیر سن قانونی سوءاستفاده شده است. جفری برمن، دادستان فدرال در نیویورک، اپستین را متهم کرده که در عمارت خود در نیویورک یا پالم‌بیچ فلوریدا صدها دلار به دختران برای خدمات جنسی پول پرداخت می‌کرده است. به گفته دادستان، اپستین در سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ اغلب به بعضی از قربانیان خود که ۱۴ ساله بودند پول داده تا دختران زیر سن قانونی را نزد او بیاورند. اپستین آخر هفته گذشته پس از بازگشت به ایالات‌متحده از پاریس با جت خصوصی‌اش بازداشت شد. دادستان‌ها می‌گویند پس از بازداشت اپستین در جست‌وجو از خانه‌اش در نیویورک عکس‌هایی از دختران زیر سن قانونی پیدا کرده‌اند. دادستان نیویورک گفت با وجودی که جرائم ادعایی بیش از یک دهه پیش رخ داده است، اما لازم است متهم‌کنندگان فرصت ارائه این اتهامات را در دادگاه داشته باشند.