به اعتقاد رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان، شرایط برای گشودن پرونده استیضاح ترامپ بسیار خوب است، اما به نظر نمی‌رسد که حمایت کافی و لازم از این اقدام به عمل‌ آید. نادلر گفته که منتظر چراغ سبز نانسی پلوسی است اما نانسی پلوسی گفته که به چیزی بیشتر از استیضاح دونالد ترامپ فکر می‌کند و گفته که دوست دارد پس از اینکه ترامپ سال بعد در انتخابات ریاست‌جمهوری شکست خورد براساس یافته‌های رابرت مولر، بازرس پرونده ویژه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا وی را دادگاهی کند و به زندان بیندازد. دموکرات‌ها قصد دارند در مورد پرونده‌های دیگر نیز پای ترامپ را به دادگاه باز کنند. از جمله پرونده حق‌السکوتی که ترامپ به‌دلیل ارتباط جنسی که با یکی از بازیگران فیلم‌های مستهجن داشته است، زیر تیغ تند انتقادات دموکرات‌ها قرار دارد. دموکرات‌ها بر این باورند که این پرونده نیز می‌تواند ترامپ را به دردسر بیندازد. این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که در تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته از سوی سی‌ان‌ان که نزدیک به دموکرات‌ها و لیبرال‌ها است، ۵۴ درصد از مردم بر این باورند که ترامپ برای بار دوم نیز رئیس‌جمهور آمریکا خواهد شد. در مقابل ۴۱ درصد گفته‌اند که به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ باور ندارند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۵۲ درصد از مردم آمریکا عملکرد اقتصادی دونالد ترامپ را تایید کرده و ۷۰ درصد نیز گفته‌اند که اقتصاد این کشور وضعیت خوبی دارد. همچنین در تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته از سوی سایت «Realclearpolitics» میزان محبوبیت ترامپ به ۸/ ۴۳ درصد رسیده است. در این شرایط اظهارات پلوسی اما با پاسخ تند دونالد ترامپ روبه‌رو شد. زمانی که ترامپ با فاکس‌نیوز صحبت می‌کرد وقتی در مورد اظهارات پلوسی از او سوال شد او پلوسی را یک دموکرات «کثیف، کینه‌جو و ترسناک» خواند. گزارش اصلی درخصوص اظهارات پلوسی ابتدا در سایت پولیتیکو منتشر شد. پولیتیکو برای نخستین‌بار فاش کرد که پلوسی به آن دلیل در برابر استیضاح مقاومت می‌کند که وی قصد دارد او را به زندان بیندازد. افرون بر این پلوسی بر این باور است که هنوز اجماع لازم برای استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان به‌وجود نیامده است. با این حال اشلی اتینی یکی از سخنگویان دفتر نانسی پلوسی گفته که نمی‌تواند این اظهارات را تایید کند. این درحالی است که دونالد ترامپ گفته است که به باور وی نانسی پلوسی فرد بااستعدادی نیست. او تصریح کرده است: «من سعی کردم که با وی رفتار خوبی داشته باشم. من دوست داشتم با وی چند توافق داشته باشم. او در انعقاد توافق هیچ استعدادی ندارد. ترامپ در ادامه تاکید کرد که نانسی پلوسی فردی کثیف و زننده است. این اظهارات که با سفر ترامپ به فرانسه برای حضور در مراسم بزرگداشت نرماندی همراه شد، با واکنش تاخیری ترامپ همراه شد.

ترامپ در دو هفته اخیر برای بار دوم است که از واژه کثیف استفاده می‌کند. او ابتدا مگان مارکل، عروس ملکه بریتانیا را که اصالتا آمریکایی است، زننده خواند و حالا نوبت به نانسی پلوسی رسیده که با این واژه از سوی ترامپ روبه‌‌رو شود. ترامپ بار اول مارکل را در سفر اخیرش به بریتانیا فردی کثیف و زننده خواند و روز پنج‌شنبه نیز با این واژه به نانسی پلوسی حمله کرد. وقتی از ترامپ سوال شد که مارکل در انتخابات سال ۲۰۱۶ جملات تندی به وی گفته است، ترامپ در واکنش به این اظهارات، مگان مارکل، همسر شاهزاده هری را فردی کثیف خواند. ترامپ بارها از واژه زننده و کثیف برای زنانی که منتقد وی هستند استفاده کرده است. از کسانی که از جانب وی با این واژه بدرقه شده‌اند می‌توان به هیلاری کلینتون، کامالا هریس و الیزابت وارن اشاره کرد. مصاحبه روز پنج‌شنبه ترامپ، اولین مصاحبه رئیس‌جمهوری آمریکا درخصوص اظهارات نانسی پلوسی بوده است. ترامپ وی را در این مصاحبه فاجعه و «نانسی دستپاچه» خواند و گفت که او فردی زهوار در رفته و دستپاچه است. ترامپ گفت او یا هرکس دیگر که قصد داشته باشند، زمانی که وی در خارج است، در موردش اینگونه صحبت کنند، مورد انتقاد قرار می‌دهد. اظهارات نانسی پلوسی زمانی فاش شد که ترامپ برای بزرگداشت سربازان کشته شده آمریکایی در نبرد نرماندی به فرانسه سفر کرده بود. او گفت که نانسی پلوسی بهتر است فقط روی منطقه‌ای که از آن انتخاب شده، یعنی کالیفرنیا تمرکز کند، جایی که در آن تعدادی معتاد به مواد مخدر زندگی می‌کنند و در همه‌جای آن می‌توانی سرنگ پیدا کنید. او گفته است به‌جای این حرف‌ها، نانسی پلوسی بهتر است به فکر مردمان کالیفرنیا باشد که در خیابان زندگی می‌کنند.