ترزا می پس از اینکه متوجه شد مجلس عوام بریتانیا همراه وی نخواهد بود، رای‌گیری را به تعویق انداخت. در میان تقاضا برای یک انتخابات سراسری دیگر، ترزا می، به آلمان سفر کرد تا شاید بتواند با تغییراتی در توافق اخیر، آن را برای نمایندگان بریتانیا جذاب‌تر کند. این درحالی است که اتحادیه اروپا می‌گوید قصدی برای بازمذاکره پیرامون برگزیت ندارد و چنانچه پارلمان انگلیس بد قلقی کند، به‌دنبال طرح‌هایی خواهد رفت که برگزیت را بدون حصول توافق نیز عملی کند. اگر فرضیه تحقق برگزیت بدون حصول توافق عملی شود، احتمالا ایرلند شمالی به لحاظ قوانین تجاری و گمرکی در محدوده اتحادیه اروپا باقی خواهد ماند؛ امری که به گفته بعضی نمایندگان پارلمان، انگلیس را به مستعمره اتحادیه اروپا تبدیل خواهد کرد. سفر می به برلین درحالی انجام می‌گیرد که رهبران اتحادیه اروپا نیز طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه این هفته در بروکسل دیداری با یکدیگر خواهند داشت و موضوع برگزیت را نیز در دستور کار خود قرار خواهند داد.

می با این حال روز گذشته با مارک روت، نخست‌وزیر هلند و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دیدار کرد تا بتواند درخصوص توافق اخیر نظر آنها را برای اعمال تغییرات جلب کند. برخی ناظران می‌گویند که اگر توافق حاصل نشود احتمال دارد که بریتانیا در سال ۲۰۱۹ به سمت یک همه‌پرسی یا انتخابات عمومی دیگر حرکت کند. نتیجه نهایی در اقتصاد ۸/ ۲ تریلیون دلاری بریتانیا تاثیرگذار خواهد بود و ممکن است که موقعیت لندن را به‌عنوان یکی از دو مرکز مالی دنیا به‌خطر بیندازد.

ترزا می در یک دو راهی سخت قرار گرفته است. او یا باید نظر پارلمان را جلب کند یا اینکه با برگزاری یک همه‌پرسی دیگر شکاف موجود در بریتانیا را تعمیق بخشد. ترزا می در این زمینه گفت: «اگر شما یک گام به عقب بردارید، ما مجددا به سوال ابتدایی خود خواهیم رسید: آیا مجلس عوام به‌دنبال رهایی از برگزیت است؟» در ماه‌های اخیر سروصدا برای برگزاری یک همه‌پرسی دیگر افزایش یافته است. بسیاری از صاحبان کسب‌وکار می‌ترسند که این بلاتکلیفی به هرج‌ومرج اقتصادی بینجامد.